Marketing usług weterynaryjnych 7100-F-MUW-3-SJ
Wykłady - Podstawowe pojęcia i definicje marketingu. Elementy marketingu mix. Podstawowe badania marketingowe w praktyce weterynaryjnej. Przepisy prawne regulujące marketing ZLZ. Wpływ otoczenia na funkcjonowanie zakładu leczniczego dla zwierząt. Elementy budowania marki i wizerunku.
Zajęcia laboratoryjne - Komunikacja marketingowa z klientem. Marketing w mediach tradycyjnych i elektronicznych. Wykorzystanie internetu w komunikacji marketingowej z klientem. Elementy skutecznego marketingu Strategia marketingowa. Główne fazy zarządzania marketingowego. Plan marketingowy
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
Metody dydaktyczne poszukujące
- giełda pomysłów
- seminaryjna
- okrągłego stołu
- ćwiczeniowa
- studium przypadku
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody wymiany i dyskusji
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Zaliczenie pisemne na ocenę (treści prezentowane na wykładach i zajęciach laboratoryjnych).
Kryteria oceniania –
ocena dostateczna: 60-70% maksymalnej liczby punktów,
ocena dostateczna plus: 71-80% maksymalnej liczby punktów
ocena dobra: 81-87% maksymalnej liczby punktów
ocena dobry plus: 88-94% maksymalnej liczby punktów
ocena bardzo dobra: powyżej 94% maksymalnej liczby punktów.
Literatura
Literatura podstawowa i uzupełniająca:
Bennewicz M.: Coaching i mentoring w praktyce. Warszawa 2010.
Biznes tom 1, Zarządzanie firmą cz. 1, Wydawnictwo PWN, Warszawa 2007.
Biznes tom. 2, Zarządzanie firmą cz. 2, Wydawnictwo PWN, Warszawa 2007.
Biznes tom. 3, Marketing, Wydawnictwo PWN, Warszawa 2007.
Cialdini R.B.: Wywieranie wpływu na ludzi. Gdańsk 2010.
Dobska M., Dobski P.: Marketing usług medycznych, INFOR, Warszawa 2000.
Hughes M.: Marketing szeptany. MT Biznes, Warszawa 2008.
Kotler Ph.: Marketing. Warszawa 1994.
Lakin D.: Ukryta przewaga. One Press, Gliwice 2009. Levinson J.C.: Marketing partyzancki. One Press. Gliwice 2006.
Levison J.C., Gallagher B., Wilson O.R.: Sprzedaż partyzancka. One Press, Gliwice 2007.
Meshel W.J., Garr D.: W zasięgu jednego telefonu. One Press, Gliwice 2006.
Moli A.: Marketing i public relations w małej firmie. One Press, Gliwice 2005.
Mruk H., Pilarczyk B., Sojkin B., Szulce H.: Podstawy marketingu. Wydawnictwo AE Poznań 1996.
Praca zbiorowa: Zarządzanie kreatywnością i innowacją. Harvard Business Essentialis, Warszawa 2005.
Rzędowscy A i J.: Mówca doskonały. One Press, Gliwice 2009.
Sparks L.: Efektywna sprzedaż. One Press, Gliwice 2008.
Sobolewski J.: Marketing usług weterynaryjnych. Wyd. Ridero, Kraków 2017.
Uwagi
W cyklu 2021/22L:
Zajęcia - wykłady i laboratorium prowadzone będą w formie zdalnej przy użyciu platformy moodle asynchronicznie. |
W cyklu 2022/23L:
Zajęcia - wykłady i laboratorium prowadzone będą w formie zdalnej przy użyciu platformy moodle asynchronicznie. |
W cyklu 2023/24L:
Zajęcia - wykłady i laboratorium prowadzone będą w formie zdalnej przy użyciu platformy moodle asynchronicznie. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: