Region turystyczny świata (Sąsiedzi Polski)
2800-RTS-SP-TIR-2-S2
Kolejno omawiane są państwa bezpośrednio sąsiadujące z Polską: Niemcy, Rep. Czeska, Słowacja, Ukraina, Białoruś, Litwa, Federacja Rosyjska. Państwa omawiane są według określonego schematu, który obejmuje: informacje wstępne, uwarunkowania geograficzno-przyrodnicze (cechy ukształtowania terenu i zróżnicowanie krajobrazowe, klimat, wody), walory krajoznawcze, materialne i niematerialne elementy dziedzictwa kulturowego, główne regiony oraz miejsca i atrakcje turystyczne.
Całkowity nakład pracy studenta
Godziny realizowane z udziałem nauczycieli (udział w wykładach) - 10 godz.
Czas przeznaczony na pracę indywidualną studenta (przygotowanie do pracy zaliczeniowej) - 20 godz.)
Łącznie: 30 godz. (1 ECTS)
Efekty uczenia się - wiedza
W1: Charakteryzuje środowisko przyrodnicze państw sąsiadujących z Polską oraz regionalne problemy ochrony przyrody; zna zagadnienia prowadzenia działalności turystyczno-rekreacyjnej zgodnej z zasadami zrównoważonego rozwoju oraz zachowaniem geo- i bioróżnorodności (K_W03).
W2: Ma wiedzę o historii, kulturze, architekturze, sztuce i dziedzictwie kulturowym państw sąsiadujących z Polską oraz o ich znaczeniu dla turystyki i aktywnego wypoczynku (K_W05).
W3: Opisuje przykłady produktów turystycznych opartych na potencjale przyrodniczym i walorach kulturowych państw sąsiadujących z Polską (K_W08).
Efekty uczenia się - umiejętności
U1: Wykorzystuje i poddaje krytycznej ocenie różne źródła informacji dotyczące atrakcji turystycznych i gospodarki turystycznej w państwach sąsiadujących z Polską (K_U02, K_U04).
U2: Ocenia przydatność środowiska przyrodniczego oraz jego zasobów społeczno-kulturowych regionu dla potrzeb turystyki i rekreacji (K_U06).
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
K1: Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i aktualizowania wiedzy o zasobach i gospodarce turystycznej regionu (K_K01).
Metody dydaktyczne
Metoda dydaktyczna podająca:
- wykład informacyjny (konwencjonalny),
- wykład konwersatoryjny.
Metody dydaktyczne podające
- opowiadanie
- wykład problemowy
- opis
- wykład konwersatoryjny
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody służące prezentacji treści
- metody wymiany i dyskusji
Rodzaj przedmiotu
przedmiot fakultatywny
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Kolokwium pisemne.
Kryteria oceniania: 3.0 – 50%; 3.5 – 60%; 4.0 – 70%; 4.5 – 80%; 5.0 – 90% pkt.
Praktyki zawodowe
Literatura
Wybrane przewodniki turystyczne (fragmenty) oraz inne materiały udostępnione przez prowadzącego.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: