Prowadzony w
cyklach:
2021/22L, 2023/24L
Kod ISCED: 0511
Punkty ECTS:
6
Język:
angielski
Organizowany przez:
Wydział Nauk Biologicznych i Weterynaryjnych
Global change biology 2600-BS-GCBBIOL-2-S2
1) Earth climate history and current changes
2) Major drivers of global change (climate, urbanization, pollution, agriculture, extinctions, changes in ecosystem functioning)
3) Human population development
4) From hunter gatherers to industrial agriculture
5) Loss of natural habitats and urbanization
6) Environmental pollution
7) Invasive species and changes in natural communities
8) Current political initiatives
Całkowity nakład pracy studenta
Contact hours with teacher:
np.
- participation in lectures/tutorial/laboratory/discussion seminar/prosemiar/seminar 15 hrs
- consultations- 5 hrs
Self-study hours:
np.
- preparation for lectures - 5 hrs
- reading literature- 15 hrs
Altogether: 40 hrs (1 ECTS)
Efekty uczenia się - wiedza
W1: has basic knowledge of biogeographic patterns and processes
W2: knows current natural and anthropogenic changes in global ecosystems and prospected effects on biodiversity and ecosystem services
W3: is familiar evolutionary changes due to climate change and tectonic processes
W4: knows major drivers of global change
Efekty uczenia się - umiejętności
np. Student
U1: is able to assess ecological effects based on knowledge about habitat changes
U2: is capable of mentioning major anthropogenic threats on global habitats
U3: has basic skills in the application of ecosystem services
U4: can analyse biodiversity patterns
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
np. Student
K1: understands the significance of biodiversity conservation
K2: understands the need for reducing greenhouse gases
K3: is well prepared to discuss problems around global change based on current literature
K4: is aware of the political and social constraints on climate policy
K5: identifies major threats of global change to human well being
Metody dydaktyczne
Lecture and Powerpoint presentation
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
Metody dydaktyczne poszukujące
- klasyczna metoda problemowa
Rodzaj przedmiotu
przedmiot obowiązkowy
Wymagania wstępne
None
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Assessment methods:
- presence
- activity
Exam:
61%-70%: 3
71%-75%: 3+
76%-85%: 4
86%-90%: 4+
>90% : 5
Praktyki zawodowe
not applicable
Literatura
Internet resources will be provided to each lecture
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: