Nauczanie sprawności_1 2500-NS1-NJPjO
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
Metody dydaktyczne poszukujące
- projektu
- giełda pomysłów
- ćwiczeniowa
- obserwacji
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
kontrola ciągła:
- ocena sposobu wykonywania poleceń nauczyciela podczas zajęć
- dyskusja o obecności treści służących kształceniu słuchania i mówienia w podręcznikach na poszczególne poziomy nauczania (analiza podręczników),
- dyskusja o zagadnieniach poruszanych w wybranych tekstach metodycznych;
kontrola po zakończeniu zajęć z przedmiotu:
- praca zaliczeniowa (samodzielna lub w zespołach) polegająca na opracowaniu zestawu ćwiczeń ze słuchania i mówienia dla określonej grupy studentów lub na przygotowaniu zestawu ćwiczeń do samodzielnie wybranego i opracowanego tekstu
kontrola po zakończeniu zajęć na studiach podyplomowych: wiadomości i umiejętności z tego przedmiotu są także sprawdzane podczas egzaminu z dydaktyki języka polskiego jako obcego
Kompetencje społeczne są weryfikowane podczas praktyk.
Literatura
Literatura podstawowa
Komorowska H., Metodyka nauczania języków obcych, Warszawa 2005.
Sprawności przede wszystkim, A. Seretny, E. Lipińska (red.), Kraków 2006.
Seretny A., Lipińska E., ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego, Kraków 2005.
Podręczniki, z którymi słuchacze powinni się zapoznać:
NAUCZANIE MÓWIENIA
Gałyga D., Ach, ten język polski! Ćwiczenia komunikacyjne dla początkujących, Kraków 2001. (z płytą CD, poziom A)
Martyniuk W., Mów do mnie jeszcze. Podręcznik języka polskiego dla średniozaawansowanych, Kraków 1991. (poziom B)
Pelc T., Teraz polski, Wing, Łódź 1997. (poziom A)
Serafin B., Achtelik A., Miło mi panią poznać. Język polski w sytuacjach komunikacyjnych, Katowice 2001. (poziom A)
Szelc-Mays M., Coś wam powiem... Ćwiczenia komunikacyjne dla grup średnich,, Kraków 2001. (z płytą CD, poziom B)
Zimnak M. (red.), Powiedzmy to sobie. Ćwiczenia form wypowiedzi dla studentów zaawansowanych, Kraków 1995. (poziom C)
NAUCZANIE ROZUMIENIA ZE SŁUCHU
Lipińska E., Księżyc w butonierce. Ćwiczenia dla cudzoziemców doskonalące sprawność rozumienia ze słuchu. Na podstawie tekstów Andrzeja Sikorowskiego (z płytą CD), Kraków 2004.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: