Human Resources Management 1155-12-M12-HRM
Program wykładu
Istota, znaczenie, specyfika zasobów pracy. Ewolucja poglądów na znaczenie zasobów pracy w organizacji. Podstawowe koncepcje zarządzania ludźmi w przedsiębiorstwie W1
Zarządzanie zasobami pracy- istota, cele, narzędzia, uwarunkowania W1, W2; W4
Kształtowanie poziomu i struktury zatrudnienia w organizacji w tym:
• planowanie zasobów ludzkich- kierunki, narzędzia i uwarunkowania W2; W4
• rekrutacja i selekcja pracowników- procedury, techniki, narzędzia W2; W4
• sterowanie przemieszczeniami ludzi w organizacji- cele, zasady, narzędzia, W2; W4
• dekrutacja- formy, konsekwencje, zasady W2; W4
Oceny pracownicze- modele oceniania efektów pracy i jego procedura. Cele, podmioty, kryteria, metody, narzędzia oceny. Obszary wykorzystania wyników ocen pracowniczych. Błędy oceniania W2; W4
Kształcenie i rozwój pracowników. Systematyczne podejście do kształcenia i doskonalenia pracowników. Metody kształcenia i doskonalenia. Kształtowanie karier- cele, narzędzia W2; W4
Motywowanie ludzi do pracy istota, rodzaje, zasady skutecznego motywowania do pracy. Narzędzia motywowania i ich miejsce w systemie motywowania W3
Wynagradzanie pracowników- istota, funkcje, determinanty wynagrodzeń. Podstawowe narzędzia kształtowania wynagrodzeń W2; W3; W4
Kształtowanie stosunków pracy- konflikt w organizacji, rola przywódcy w rozwiązywaniu konfliktów. Style kierowania i determinanty ich doboru W2; W4
Rola uwarunkowań kulturowych w zarządzaniu zasobami pracy W3
Program ćwiczeń
rozwiązywanie konkretnych problemów/ projektowanie konkretnych rozwiązań w obszarze funkcji personalnej w organizacji ( analiza pracy i planowanie, dobór pracowników, ocenianie, derekrutacja, szkolenia, wynagradzanie, organizacja zarządzania zasobami pracy) U1, U2
stosuje odpowiednie techniki i narzędzia dla rozwiązywania konkretnych problemów w obszarze funkcji personalnej U3
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
W1; W2; W3; W4 egzamin +++ zaliczenie pisemne +++
U1 zaliczenie pisemne + projekty +++ grupowe rozwiązywanie problemów +++
U2, U3 grupowe rozwiązywanie problemów +++ projekty +++
K1, K2, K3 grupowe rozwiązywanie problemów +++, projekty +++
Obserwacja ciągła +++
Literatura
Lawler, Edward E ; Boudreau, John W ; Lawler, Edward E., III ; John,
Boudreau (2015) Global Trends in Human Resource Management: A
Twenty-Year Analysis
2) Shivarudrappa, D.; Ramachandra, K.; Gopalakrishna, K. S. (2010); Rev. ed.,
Human resource management
3) Itani, Sami (2017), The Ideological Evolution of Human Resource
Management: A Critical Look into HRM Research and Practices
4) Bányai, Tamás (2019), Sustainable Human Resource Management or:
Carolina Machado (ed.) (2019), Sustainable Human Resource Management:
Policies and Practices,
5) Andresen, Maike ; Nowak, Christian (2014), Human Resource
Management Practices: Assessing Added Value
6) Jackson, Keith; Rowley, Chris, (2010), Human resource management : the
key concepts
Articles from:
Personnel Psychology
Journal of Human Resources
Human Resource Management Review
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: