Socjoterapia 2403-PE-230-SZs1
1. Zagadnienie normy, zdrowia i choroby
2. Etiologia zaburzeń w zachowaniu
3. Socjoterapia jako forma pomocy psychologiczno-pedagogicznej
4. Zasady prowadzenia zajęć socjoterapeutycznych
5. Diagnozowanie dziecka, grupy
6. Konstruowanie i budowa programu socjoterapeutycznego
7. Przegląd metod, form i technik pracy z grupą
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
Metody dydaktyczne w kształceniu online
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Zasady przeprowadzania i oceniania egzaminu:
1. Egzamin będzie ustny.
2. Każda osoba losuje 3 pytania z zestawu pytań.
3. Po wylosowaniu pytania następuje odpowiedź.
4. Pytania mają formę "proszę wyjaśnij pojęcie, zagadnienie",
5. Na egzaminie nie wolno ściągać, czyli korzystać z niedozwolonych źródeł.
6. Na ocenę z egzaminu składa się:
a/ prezentowana wiedza (60%)
b/ umiejętność korzystania z terminologii (20%)
c/ umiejętność wypowiedzi słownej (20%).
Powyżej 95% ocena bardzo dobry
90 % ocena dobry plus
80 % ocena dobry
70% ocena dostateczny plus
60 % - próg zaliczenia, ocena dostateczny
Literatura
1. Grudziewska E., Diagnoza w socjoterapii, Difin, 2016.
2. Grudziewska E., Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą, Difin, 2016.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: