Współpraca z rodzicami 2403-PE-211-SZs2
1. Prawa i obowiązki rodziców wobec dzieci i wobec szkoły.
2. Postawy wychowawcze rodziców wobec dzieci.
3. Udzielanie rodzicom informacji zwrotnych.
4. Sytuacje kryzysowe- jak postępować?- procedury.
5. Umiejętność prezentacji i wystąpień publicznych na spotkaniach z rodzicami.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- opis
Metody dydaktyczne poszukujące
- ćwiczeniowa
- giełda pomysłów
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody oparte na współpracy
- metody odnoszące się do autentycznych lub fikcyjnych sytuacji
- metody służące prezentacji treści
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
obecność i aktywny udział w zajęciach (oceny cząstkowe): K_K02, K_K06
zaprezentowanie umiejętności wystąpienia publicznego na spotkaniu z rodzicami K_W08, K_W13, K_U01, K_U08
Literatura
Dubis. M. (2019) Raporty z badań. Współpraca: nauczyciel – uczeń –
rodzic. Wymiary relacji wychowawczej i edukacyjnej, link do pdf: http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-fa185dd6-d81f-4d66-a0e9-2ff253feef0a
Nadziakiewicz E. (2015), Współpraca z rodzicami. Rodzice partnerami w tworzeniu i realizacji strategii rozwoju szkoły, Ośrodek Rozwoju Edukacji
Polak, M. (2012), O komunikacji nauczycieli z rodzicami. Strona internetowa: http://www.edunews.pl/edytoriale/1936-o-komunikacji-nauczycieli-z-rodzicami
Mendel, M. (2007). Rodzice i nauczyciele jako sprzymierzeńcy. Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia.
Mendel M. (2001), Rodzice i szkoła : jak współuczestniczyć w edukacji dzieci?, Wyd. Adam Marszałek, Toruń.
Segiet W. (1999), Rodzice - nauczyciele : wzajemne stosunki i reprezentacje, Książka i Wiedza, Warszawa 1999.
Symonowicz-Jabłońska I., Biografia jako przygodność człowieka na podstawie analizy krytycznej książki pod redakcją Elżbiety Dubas i Joanny Stemaszczyk Biografie i uczenie się, [w:] Rocznik Andragogiczny 2015, T. 22, s.428-434.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: