Seminarium magisterskie - st. stacjonarne
2403-PE-1091-s2
Celem seminarium jest rozwijanie umiejętności badawczych studentów.
W trakcie seminarium studenci uczą się problemowego analizowania literatury przedmiotu, stawiania problemów badawczych i ich rozwiązywania przy użyciu odpowiednio dobranych metod zbierania i analizy danych. Nabywają również umiejętności konstruowania tekstu naukowego zawierającego analizę i interpretację oraz wnioski z prowadzonych badań.
Całkowity nakład pracy studenta
Godziny kontaktowe z osobą prowadzącą podczas seminarium - 60 godzin
Przygotowanie się do zajęć, studiowanie literatury, przeprowadzanie badań - 60 godzin
pisanie pracy - 130 godzin
Efekty uczenia się - wiedza
W1: ma pogłębioną wiedzę teoretyczną w zakresie problematyki podejmowanej w pracy magisterskiej
W2: ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę na temat metodologii badań pedagogicznych K_W04
Efekty uczenia się - umiejętności
U1: potrafi konstruować pracę pisemną podejmującą problematykę pedagogiczną z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin naukowych K_U04
U2: posiada rozwinięte umiejętności badawcze: rozróżnia orientacje w metodologii badań pedagogicznych, formułuje problemy badawcze, dobiera adekwatne metody, techniki i konstruuje narzędzia badawcze; opracowuje, prezentuje i interpretuje wyniki badań, wyciąga wnioski, wskazuje kierunki dalszych badań, w obrębie wybranej subdyscypliny pedagogiki K_U06
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
K1: ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy w zakresie podejmowanej w pracy problematyki K_K01
K2: jest odpowiedzialny za własne przygotowanie, wytrwale realizuje postawione cele, jest zaangażowany w projektowanie, planowanie i realizację określonych działań związanych z przygotowaniem pracy magisterskiej K_K02, K_04, K_06
Metody dydaktyczne
dyskusja, praca pisemna
Metody dydaktyczne podające
- wykład problemowy
- wykład konwersatoryjny
Metody dydaktyczne poszukujące
- seminaryjna
- ćwiczeniowa
- klasyczna metoda problemowa
Wymagania wstępne
Określone przez poszczególne osoby prowadzące
Kryteria oceniania
Określone przez osoby prowadzące poszczególne grupy seminaryjne
Praktyki zawodowe
Literatura
Literatura wskazana przez osoby prowadzące poszczególne grupy seminaryjne
Literatura samodzielnie wybrana przez studentów pozostająca w związku z problematyką podejmowaną w pracy magisterskiej
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: