Seminarium magisterskie 2403-PE-1090-s2
Celem seminarium jest rozwijanie umiejętności badawczych studentów.
W trakcie seminarium studenci uczą się problemowego analizowania literatury przedmiotu, stawiania problemów badawczych i ich rozwiązywania przy użyciu odpowiednio dobranych metod zbierania i analizy danych. Nabywają również umiejętności konstruowania tekstu naukowego zawierającego analizę i interpretację oraz wnioski z prowadzonych badań.
W cyklu 2020/21:
Proponowana tematyka prac magisterskich: 2. Biografie pedagogiczne: 3. Polskie czasopiśmiennictwo pedagogiczne: |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- wykład problemowy
Metody dydaktyczne poszukujące
- klasyczna metoda problemowa
Wymagania wstępne
Kryteria oceniania
Określone przez osoby prowadzące poszczególne grupy seminaryjne
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
Literatura wskazana przez osoby prowadzące poszczególne grupy seminaryjne
Literatura samodzielnie wybrana przez studentów pozostająca w związku z problematyką podejmowaną w pracy magisterskiej
W cyklu 2020/21:
1. J. Topolski, Jak się pisze i rozumie historię. Tajemnice narracji historycznej, Warszawa 1996. 3. Źródła w badaniach naukowych historii edukacji, pod red. W. Szulakiewicz, Toruń 2003. 7. Badania biograficzne w pedagogice : studia źródłowe i bibliograficzne , pod red. Władysławy Szulakiewicz, Toruń 2015 8. Badania historyczne w pedagogice : konteksty źródłowe, pod red. Władysławy Szulakiewicz, Toruń 2015. |
Uwagi
W cyklu 2020/21:
W powstaniu prac niezbędne jest kwerenda archiwalna, zwłaszcza w przypadku prac biograficznych. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: