Instytucje wsparcia kobiet w kryzysie 2403-203-PD-PRSs1
Zajęcia dotyczyć będą następujących zagadnień:
- Kryzys jako pojęcie społeczne i psychologiczne. Wsparcie w krysysie;
- Instytucje pomocy społecznej jako element polityki społecznej państwa. Pojęcie instytucji społecznej i jej miejsce w systemie społecznym i pomocowym
- Uwarunkowania prawne, społeczne i ekonomiczne funkcjonowania publicznych i niepublicznych instytucji pomocy społecznej, w tym instytucji interwencji kryzysowej;
- Instytucje wspierające osoby doświadczające kryzysów:
1. Policja
2. Prokuratura
3. Działalność gmin i samorządów
4. Pomoc społeczna
5. Służby zdrowia
6. Organizacje pozarządowe
7. Współpraca służb i instytucji - modele zespołów interdyscyplinarnych.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- opowiadanie
- pogadanka
- opis
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
Metody dydaktyczne poszukujące
- ćwiczeniowa
- referatu
- doświadczeń
- obserwacji
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Metody sprawdzenia efektów uczenia się :
- Aktywne wykonywanie zadań na zajęciach;
- Aktywny udział w dyskusji na zajęciach;
- Obecność na zajęciach (możliwe jest jedna nieobecność, każdą dodatkową należy zaliczyć w trybie indywidualnych konsultacji);
- Referat dotyczący instytucji pomocowej;
- Egzamin (w terminie zerowym - ustnie, w pierwszym terminie - pisemny).
Zaliczenie zajęć:
Kryteria oceniania:
Ćwiczenia: studentka, student otrzymuje oceną pozytywną z przedmiotu gdy aktywnie uczestniczył w zajęciach, był obecny na zajęciach i przygotował referat.
Wykład: studentka, student otrzymuje oceną pozytywną z przedmiotu, gdy zdał egzamin.
Ocena bardzo dobra (5): studentka, student w stopniu bardzo dobrym opanował materiał obowiązujący na ćwiczeniach i wykładach
Ocena dobra (4): studentka, student w stopniu dobrym opanował materiał obowiązujący na ćwiczeniach i wykładach
Ocena dostateczna (3): studentka, student w stopniu podstawowym opanował materiał obowiązujący na ćwiczeniach i wykładach
Ocena niedostateczna (2): studentka, student nie opanował materiału obowiązującego na ćwiczeniach i wykładach
Ocena szczegółowa:
Bardzo dobry - powyżej 95%
Dobry plus - 90%
Dobry - 80%
Dostateczny plus - 75%
Dostateczny - 60%
Praktyki zawodowe
-
Literatura
Dorota Kubacka-Jasiecka, Interwencja kryzysowa. Pomoc w kryzysach psychologicznych, Warszawa 2010
Richard K. James, Burl E. Gilliland, Strategie interwencji kryzysowej, Warszawa 2010
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: