Trening umiejętności interpersonalnych 2401-AI-TUI-11-s1
Wśród treści programowych znajdują się: trening otwarcia (integracyjny) (5 h), trening ogólnych kompetencji w relacjach interpersonalnych (5 h), trening asertywności (5 h). Te praktyczne umiejętności miękkie mają podnieść efektywność komunikacyjną studenta oraz przygotować go do uczestnictwa w zajęciach z komunikacji społecznej. Treningi rozwijania podstawowych umiejętności interpersonalnych: asertywności, negocjacji, rozwiązywania konfliktów, współdziałania w grupie mają mieć również bezpośrednie przełożenie na sprawne poruszanie się na dynamicznie zmieniającym się rynku pracy. Stąd specyficzny dobór metod dydaktycznych: burz mózgów, dyskusji, symulacji zachowań społecznych.
W cyklu 2021/22Z:
Wśród treści programowych znajdują się: trening otwarcia (integracyjny), trening ogólnych kompetencji w relacjach interpersonalnych, trening asertywności, trening radzenia sobie ze stresem. Te praktyczne umiejętności miękkie mają podnieść efektywność komunikacyjną studenta oraz przygotować go do uczestnictwa w zajęciach z komunikacji społecznej. Treningi rozwijania podstawowych umiejętności interpersonalnych mają mieć również bezpośrednie przełożenie na sprawne poruszanie się na dynamicznie zmieniającym się rynku pracy. Stąd specyficzny dobór metod dydaktycznych: burz mózgów, dyskusji, symulacji zachowań społecznych, gier. Zakres tematów: 1. Trening otwarcia (integracyjny). Metody dydaktyczne wykorzystywane w czasie zajęć: Metody dydaktyczne eksponujące: Metody dydaktyczne podające: Metody dydaktyczne poszukujące: |
W cyklu 2022/23Z:
Wśród treści programowych znajdują się: trening otwarcia (integracyjny), trening ogólnych kompetencji w relacjach interpersonalnych, trening asertywności, trening radzenia sobie ze stresem. Te praktyczne umiejętności miękkie mają podnieść efektywność komunikacyjną studenta oraz przygotować go do uczestnictwa w zajęciach z komunikacji społecznej. Treningi rozwijania podstawowych umiejętności interpersonalnych mają mieć również bezpośrednie przełożenie na sprawne poruszanie się na dynamicznie zmieniającym się rynku pracy. Stąd specyficzny dobór metod dydaktycznych: burz mózgów, dyskusji, symulacji zachowań społecznych, gier. Zakres tematów: 1. Trening otwarcia (integracyjny). Metody dydaktyczne wykorzystywane w czasie zajęć: Metody dydaktyczne eksponujące: Metody dydaktyczne podające: Metody dydaktyczne poszukujące: |
W cyklu 2023/24Z:
Wśród treści programowych znajdują się: trening otwarcia (integracyjny), trening ogólnych kompetencji w relacjach interpersonalnych, trening asertywności, trening radzenia sobie ze stresem. Te praktyczne umiejętności miękkie mają podnieść efektywność komunikacyjną studenta oraz przygotować go do uczestnictwa w zajęciach z komunikacji społecznej. Treningi rozwijania podstawowych umiejętności interpersonalnych mają mieć również bezpośrednie przełożenie na sprawne poruszanie się na dynamicznie zmieniającym się rynku pracy. Stąd specyficzny dobór metod dydaktycznych: burz mózgów, dyskusji, symulacji zachowań społecznych, gier. Zakres tematów: 1. Trening otwarcia (integracyjny). Metody dydaktyczne wykorzystywane w czasie zajęć: Metody dydaktyczne eksponujące: Metody dydaktyczne podające: Metody dydaktyczne poszukujące: |
W cyklu 2024/25Z:
Wśród treści programowych znajdują się: trening otwarcia (integracyjny), trening ogólnych kompetencji w relacjach interpersonalnych, trening asertywności, trening radzenia sobie ze stresem. Te praktyczne umiejętności miękkie mają podnieść efektywność komunikacyjną studenta oraz przygotować go do uczestnictwa w zajęciach z komunikacji społecznej. Treningi rozwijania podstawowych umiejętności interpersonalnych mają mieć również bezpośrednie przełożenie na sprawne poruszanie się na dynamicznie zmieniającym się rynku pracy. Stąd specyficzny dobór metod dydaktycznych: burz mózgów, dyskusji, symulacji zachowań społecznych, gier. Zakres tematów: 1. Trening otwarcia (integracyjny). Metody dydaktyczne wykorzystywane w czasie zajęć: Metody dydaktyczne eksponujące: Metody dydaktyczne podające: Metody dydaktyczne poszukujące: |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
- inscenizacja
Metody dydaktyczne podające
Metody dydaktyczne poszukujące
- doświadczeń
- referatu
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/22Z: | W cyklu 2023/24Z: | W cyklu 2022/23Z: | W cyklu 2024/25Z: |
Kryteria oceniania
- Praca pisemna (esej) nt. form komunikacji interpersonalnej
(sposób oceny pracy: ocenie podlega sformułowanie problemu, postawienie tez, jasność i czytelność wywodu, umiejętność wyciągania wniosków końcowych)
ocena dostateczna - 51%,
ocena dostateczna plus - 75%
ocena dobra - 80%
ocena dobra plus - 90%
ocena bardzo dobra - 95% i więcej.
- Uczestnictwo na wszystkich zajęciach dydaktycznych
- Aktywność na zajęciach
Ocena z zaliczenia pisemnego jest jednocześnie oceną końcową z przedmiotu
Literatura
Lit. podstawowa:
1. Birkenbilh V. F., Sygnały ciała. Podstawy komunikacji niewerbalnej dla trenerów i ludzi sukcesu, Wydawnictwo Astrum, Wrocław 1999.
2. Eisler-Mertz Ch., Mowa rąk. Co zdradzają nasze gesty, Wydawnictwo Astrum, Wrocław 1999.
3. Hamlin S., Jak mówić żeby nas słuchali, Wydawnictwo Petit, Warszawa 2001.
Lit. uzupełniająca:
1. Argyle M., Psychologia stosunków międzyludzkich, Wydawnictwo Naukowe PWN SA, Warszawa 1999.
2. Bierach A., Za maską człowiek. Czy można kłamać mową ciała w drodze do władzy, miłości, sukcesu, Wydawnictwo Astrum, Wrocław 1997.
3. Dobek-Ostrowska B., Podstawy komunikowania społecznego, Wydawnictwo Astrum, Wrocław 1999.
4. Lemmermann H., Komunikacja werbalna. Szkoła retoryki, Astrum, Wrocław 1997.
5. Stankiewicz J., Komunikowanie się w organizacji, Wydawnictwo Astrum, Wrocław 1999.
6. Thomson P. Sposoby komunikacji interpersonalnej, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 1998.
W cyklu 2021/22Z:
Lit. podstawowa: 1. Birkenbilh V. F., Sygnały ciała. Podstawy komunikacji niewerbalnej dla trenerów i ludzi sukcesu, Wydawnictwo Astrum, Wrocław 1999. 2. Eisler-Mertz Ch., Mowa rąk. Co zdradzają nasze gesty, Wydawnictwo Astrum, Wrocław 1999. 3. Hamlin S., Jak mówić żeby nas słuchali, Wydawnictwo Petit, Warszawa 2001. Lit. uzupełniająca: 1. Argyle M., Psychologia stosunków międzyludzkich, Wydawnictwo Naukowe PWN SA, Warszawa 1999. 2. Bierach A., Za maską człowiek. Czy można kłamać mową ciała w drodze do władzy, miłości, sukcesu, Wydawnictwo Astrum, Wrocław 1997. 3. Dobek-Ostrowska B., Podstawy komunikowania społecznego, Wydawnictwo Astrum, Wrocław 1999. 4. Lemmermann H., Komunikacja werbalna. Szkoła retoryki, Astrum, Wrocław 1997. 5. Stankiewicz J., Komunikowanie się w organizacji, Wydawnictwo Astrum, Wrocław 1999. 6. Thomson P. Sposoby komunikacji interpersonalnej, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 1998. |
W cyklu 2022/23Z:
Lit. podstawowa: 1. Birkenbilh V. F., Sygnały ciała. Podstawy komunikacji niewerbalnej dla trenerów i ludzi sukcesu, Wydawnictwo Astrum, Wrocław 1999. 2. Eisler-Mertz Ch., Mowa rąk. Co zdradzają nasze gesty, Wydawnictwo Astrum, Wrocław 1999. 3. Hamlin S., Jak mówić żeby nas słuchali, Wydawnictwo Petit, Warszawa 2001. Lit. uzupełniająca: 1. Argyle M., Psychologia stosunków międzyludzkich, Wydawnictwo Naukowe PWN SA, Warszawa 1999. 2. Bierach A., Za maską człowiek. Czy można kłamać mową ciała w drodze do władzy, miłości, sukcesu, Wydawnictwo Astrum, Wrocław 1997. 3. Dobek-Ostrowska B., Podstawy komunikowania społecznego, Wydawnictwo Astrum, Wrocław 1999. 4. Lemmermann H., Komunikacja werbalna. Szkoła retoryki, Astrum, Wrocław 1997. 5. Stankiewicz J., Komunikowanie się w organizacji, Wydawnictwo Astrum, Wrocław 1999. 6. Thomson P. Sposoby komunikacji interpersonalnej, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 1998. |
W cyklu 2023/24Z:
Lit. podstawowa: 1. Birkenbilh V. F., Sygnały ciała. Podstawy komunikacji niewerbalnej dla trenerów i ludzi sukcesu, Wydawnictwo Astrum, Wrocław 1999. 2. Eisler-Mertz Ch., Mowa rąk. Co zdradzają nasze gesty, Wydawnictwo Astrum, Wrocław 1999. 3. Hamlin S., Jak mówić żeby nas słuchali, Wydawnictwo Petit, Warszawa 2001. Lit. uzupełniająca: 1. Argyle M., Psychologia stosunków międzyludzkich, Wydawnictwo Naukowe PWN SA, Warszawa 1999. 2. Bierach A., Za maską człowiek. Czy można kłamać mową ciała w drodze do władzy, miłości, sukcesu, Wydawnictwo Astrum, Wrocław 1997. 3. Dobek-Ostrowska B., Podstawy komunikowania społecznego, Wydawnictwo Astrum, Wrocław 1999. 4. Lemmermann H., Komunikacja werbalna. Szkoła retoryki, Astrum, Wrocław 1997. 5. Stankiewicz J., Komunikowanie się w organizacji, Wydawnictwo Astrum, Wrocław 1999. 6. Thomson P. Sposoby komunikacji interpersonalnej, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 1998. |
W cyklu 2024/25Z:
Lit. podstawowa: 1. Birkenbilh V. F., Sygnały ciała. Podstawy komunikacji niewerbalnej dla trenerów i ludzi sukcesu, Wydawnictwo Astrum, Wrocław 1999. 2. Eisler-Mertz Ch., Mowa rąk. Co zdradzają nasze gesty, Wydawnictwo Astrum, Wrocław 1999. 3. Hamlin S., Jak mówić żeby nas słuchali, Wydawnictwo Petit, Warszawa 2001. Lit. uzupełniająca: 1. Argyle M., Psychologia stosunków międzyludzkich, Wydawnictwo Naukowe PWN SA, Warszawa 1999. 2. Bierach A., Za maską człowiek. Czy można kłamać mową ciała w drodze do władzy, miłości, sukcesu, Wydawnictwo Astrum, Wrocław 1997. 3. Dobek-Ostrowska B., Podstawy komunikowania społecznego, Wydawnictwo Astrum, Wrocław 1999. 4. Lemmermann H., Komunikacja werbalna. Szkoła retoryki, Astrum, Wrocław 1997. 5. Stankiewicz J., Komunikowanie się w organizacji, Wydawnictwo Astrum, Wrocław 1999. 6. Thomson P. Sposoby komunikacji interpersonalnej, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 1998. |
Uwagi
W cyklu 2021/22Z:
Metody i kryteria oceniania w roku akademickim 2021/2022: - Uczestnictwo na wszystkich zajęciach dydaktycznych Ostateczna ocena to: |
W cyklu 2022/23Z:
Metody i kryteria oceniania w roku akademickim 2021/2022: - Uczestnictwo na wszystkich zajęciach dydaktycznych Ostateczna ocena to: |
W cyklu 2023/24Z:
Metody i kryteria oceniania w roku akademickim 2021/2022: - Uczestnictwo na wszystkich zajęciach dydaktycznych Ostateczna ocena to: |
W cyklu 2024/25Z:
Metody i kryteria oceniania w roku akademickim 2021/2022: - Uczestnictwo na wszystkich zajęciach dydaktycznych Ostateczna ocena to: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: