Aktualne kierunki badań bibliologicznych i informatologicznych
2400-B-AKBB-SD
Przedmiot prowadzony jest przez 2 osoby, reprezentujące 4 bloki specjalizacyjne: biblioterapię i czytelnictwo, historię książki i bibliotek, informację naukową oraz prasoznawstwo. Każda z prowadzących osób przedstawia współczesne nurty badawcze bibliologii i informatologii, z perspektywy dwóch specjalizacji. Treści programowe opracowane są dla każdego bloku specjalizacyjnego odrębnie. celem zajęć jest poszerzenie dotychczasowej wiedzy doktorantów w zakresie zmian jakie następują w badaniach specjalistycznych wchodzących w zakres bibliologii i informatologii.
Całkowity nakład pracy studenta
Godziny realizowane z udziałem nauczycieli (35 godzin)
- udział w konwersatorium - 30 godzin
- konsultacje - 5 godzin
Czas poświęcony na pracę indywidualną doktoranta (45 godzin)
- przygotowanie do konwersatorium - 10 godzin
- przygotowanie prezentacji - 15 godzin
- przygotowanie recenzji - 20 godzin
Łącznie 80 godzin (3 ECTS)
Efekty uczenia się - wiedza
- ma zaawansowaną i rozbudowaną, uwzględniającą najnowsze osiągnięcia, wiedzę o specyfice przedmiotowej i metodologicznej bibliologii i informatologii;
- ma zaawansowaną wiedzę o najnowszych światowych dokonaniach, ośrodkach i szkołach badawczych obejmującą wybrane obszary bibliologii i informatologii;
ma podstawową wiedzę o prawnych, ekonomicznych i etycznych uwarunkowaniach działalności badawczej i pracy badacza
Efekty uczenia się - umiejętności
- posiada zaawansowane umiejętności badawcze pozwalające na rozwiązywanie złożonych problemów naukowych oraz wniesienie oryginalnego wkładu w rozwój wiedzy i metodologii bibliologii i informatologii;
- posiada rozwinięte umiejętności samodzielnego zdobywania wiedzy i poszerzania własnych kompetencji;
- posiada zaawansowane umiejętności dokumentowania wyników prac badawczych i tworzenia różnych typów publikacji naukowych;
- potrafi sporządzić wniosek o przyznanie środków na realizację projektu badawczego
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
- ma świadomość poziomu własnych kompetencji badawczych, ich oryginalności, możliwości realizacji projektu badawczego;
- ma świadomość przynależności do wspólnoty naukowej, kieruje się wyznaczonymi przez nią zasadami etycznymi oraz odpowiedzialnością za jej rozwój i znaczenie dla kształtowania się nowoczesnego społeczeństwa wiedzy
Metody dydaktyczne podające
- wykład konwersatoryjny
Metody dydaktyczne poszukujące
- referatu
Rodzaj przedmiotu
przedmiot obligatoryjny
Wymagania wstępne
brak
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
aktywność, przygotowanie prezentacji i recenzji
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: