Historia sztuki Azji do XVIII w. (sztuka w aspekcie dialogu międzykulturowego) 1402-HSzA-3Zka-S1
Na zajęciach omawiana jest także sztuka Kambodży - do państw Funan i Ćenli, poprzez fazę preangkorską, angkorską oraz Bajon; Tajlandii od najstarszych zabytków z czasów państwa Dwarawati (VI-IX w.); królestwo Sukhothai (XIII-XIV), czy późniejsze Ajutthai oraz Bangkok oraz Birmy do poł. XVIII w.
Wstęp do sztuki Kambodży 2 g
Księstwa Funan i Ćenla, rzeźby z Phnom Da 2 g
Preah Ko, Roluos Group, Bakong, Phnom Bakheng, Pre Rup, Bantelay Srei 2 g
Angkor Thom, Baphuon 2 g
Angkor Wat, Bayon 2 g
Wstęp do sztuki tajskiej 2 g
Królestwo Dwarawati - rzeźba 2 g
Sukhothai (m. in. Wat Sa Sri, Wat Mahathat) 2 g
Ajutthaja (m. in. Wat Ratchaburana, Wat Phra Mahathat, Wat Phra Si Sampet, Wat Chaiwatthanaram) 2 g
Bangkok (m. in. Wat Pho, Wat Arun) 2 g
Wstęp do sztuki Birmy 2 g
Klasztor Taung Kalat, góra Puppa 2 g
Imperium Paganu (m. in. Lokananda) 2 g
Pagoda Shwezigon, stupa Mingalazedi, świątynia Abejadana, Ananda, Sein Nyet Ama 2 g
Szwedagon, Rangun 2 g
W cyklu 2021/22Z:
j.w. |
W cyklu 2022/23Z:
j.w. |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Egzamin ustny, W1-3, U 1-3, K 1-3.
Kryteria oceniania:
Wykład: zaliczenie ustne
ndst – 0-50 pkt (0-50%)
dst- 55-60 pkt (55-60%)
dst plus- 65 pkt (65%)
db- 70 pkt (70%)
db plus- 75-90 pkt (75-90%)
bdb- 100 pkt (95-100%)
Możliwość przeprowadzenia zaliczenia zdalnie, na platformie MS Teams.
Literatura
Literatura obowiązkowa (do zapoznania z wybranymi fragmentami)
J. Audric, Angkor i Imperium Khmerskie, Warszawa 1979
Szafar Tadeusz, W cieniu świątyń Angkoru. Kambodża wczoraj i dziś. Warszawa 1971.
Beek Steve Van, Arts of Thailand, Periplus Editions, 1998
Stadtner Donald, The Art of Burma: New Studies, Marg Pubns, 1999.
Jessup Helen Ibbitson, Art & Architecture of Cambodia, Thames & Hudson, 2004.
Rawson Philip S., The art of Southeast Asia: Cambodia, Vietnam, Thailand, Laos, Burma, Java, Bali, Thames & Hudson 1990.
Literatura uzupełniająca: (do zapoznania z wybranymi fragmentami):
Lee Sherman E., A History of Far Eastern Art, Prentice Hall Art, 1994.
Fisher Robert E, Buddhist Art and Architecture, Thames & Hudson Ltd, 1993
Rojkowska-Tasak Halina, „Ramakerti” – chwała Ramy. Polichromia ścienna przy Srebrnej Pagodzie w Phnom Penh. [w:] Toruńskie studia o sztuce orientu, T.II, red. Malinowski Jerzy, Wojtczak Mirosław, Toruń 2005, s. 167-174.
W cyklu 2021/22Z:
j.w. |
W cyklu 2022/23Z:
j.w. |
Uwagi
W cyklu 2021/22Z:
Zajęcia zdalne, na platformie MS Teams |
W cyklu 2022/23Z:
Zajęcia zdalne, na platformie MS Teams |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: