Fotografia użytkowa 1401-Fuz-2L-sm-S2
Zajęcia ukierunkowane są na rozwijanie umiejętności świadomego i twórczego posługiwania się aparatem fotograficznym. Obejmują wybrane zagadnienia z obszaru projektów edytorskich i interdyscyplinarnych, odnoszące się do użytkowej funkcji fotografii. Fotografia reklamowa poddawana jest tym samym zabiegom kreacyjnym, co artystyczna, różni ją natomiast rola, jaką ma wypełniać. Realizując ćwiczenia w studio, pracowni komputerowej i plenerze student uczy się dopasowywać właściwą formę do konkretnego zagadnienia. Fotografia użytkowa może spełniać zadania wyznaczone jej przez rynek, a jednocześnie być osobistą, twórczą wypowiedzią.
Zajęcia mają na celu przygotowanie studentów do samodzielnej twórczości artystycznej, pracy zawodowej i realizacji artystycznej części pracy dyplomowej.
W cyklu 2023/24L:
jak wyżej |
W cyklu 2024/25L:
jak wyżej |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
Metody dydaktyczne poszukujące
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Zaliczenie uzyskuje się w trybie semestralnym.
Wymagania dotyczące zaliczenia:
- zaliczenie każdego semestru opiera się na ocenie przygotowanych przez studentów realizacji fotograficznych będących autorską interpretacją zadanych tematów zaprezentowanych publicznie U1 (K_U01), K2 (K_K01)
- podczas zaliczenia prace zostają poddane analizie od strony formalnej, estetycznej, znaczeniowej i następnie ocenione U2 (K_U02), U3 (K_U05)
Kryteria ocen:
- twórcze podejście do zadanych tematów, jakość i oryginalność koncepcji, dojrzałość artystyczna i intelektualna U1 (K_U01), U2 (K_U02), U3 (K_U05)
- świadomości medium, w którym studenci pracują i właściwego doboru środków artystycznych do osiągnięcia zamierzonego celu oraz znajomość strony technicznej i technologicznej W1 (K_W07), W3 (K_W14)
- rozwój świadomości plastycznej i indywidualnych cech studenta w oparciu o zdobytą wiedzę W2 (K_W13), K1 (K_K05), K2 (K_K01)
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
- Michael Freeman „Fotografia studyjna”, WNT, Warszawa, 1993
- Michael Freeman „Światło i oświetlenie w fotografii cyfrowej”, National Geographic, Warszawa, 2008
- Eberhard Schuy ,,Fotografia produktowa: od przedmiotu do martwej natury”, Galaktyka, Łódź, 2013
- Kirk Tuck „Fotografia komercyjna w praktyce”, Wydawnictwo Galaktyka, Łódź, 2011
- The Best Advertising and Design in the World, D&AD Awards, Wydawnictwo TASCHEN (kolejne edycje)
- Książki, katalogi, wydawnictwa i czasopisma (bieżące i archiwalne) z zakresu Fotografii
- Książki, czasopisma, wydawnictwa, materiały promocyjne z zakresu fotografii reklamowej i grafiki użytkowej
- Telewizja, Internet (portale fotograficzne: www.szerokikadr.pl, www.fotopolis.pl, www.swiatobrazu.pl, www.fotoblogia.pl, www.digitalcamerapolska.pl, itp.)
- Wystawy, festiwale fotograficzne w Polsce i za granicą
W cyklu 2023/24L:
jak wyżej |
W cyklu 2024/25L:
jak wyżej |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: