Postprodukcja w produktowej fotografii reklamowej 14-OG-Ppfr-L
Zajęcia mają na celu rozwijanie wrażliwości plastycznej studentów i stymulowanie ich do kształtowania własnego języka ekspresji artystycznej w reklamie. Poprzez realizowane tematy zachęcani są do poszukiwania nowych środków wyrazu w obrębie medium fotograficznego. Poszerzają warsztat fotograficzny o wszelkiego rodzaju eksperymenty w obszarze różnych technik i koncepcji. Realizując ćwiczenia w studio student wypracowuje swój własny język fotograficznej wypowiedzi. Studenci pogłębiają wiedzę związaną z techniczną i technologiczną stroną tego medium oraz środkami ekspresji jakimi ono operuje. Poznają profesjonalne sposoby prezentacji fotografii. Zajęcia mają na celu przygotowanie studentów do samodzielnej twórczości artystycznej, pracy zawodowej i realizacji swoich pomysłów w komercyjnej prezentacji reklamowej.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
- wystawa
Metody dydaktyczne podające
- opis
Metody dydaktyczne poszukujące
- giełda pomysłów
- ćwiczeniowa
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody oparte na współpracy
- metody ewaluacyjne
- metody służące prezentacji treści
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
- metody wymiany i dyskusji
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Wymagania dotyczące zaliczenia:
- zaliczenie semestru opiera się na ocenie przygotowanych przez studentów realizacji fotograficznych i koncepcji reklamy, będących autorską interpretacją zadanych tematów zaprezentowanych publicznie
- podczas zaliczenia prace zostają poddane analizie od strony formalnej, estetycznej, znaczeniowej i następnie ocenione
- istotnym warunkiem zaliczenia jest obecność na zajęciach i aktywne w nich uczestnictwo
Kryteria ocen:
- twórcze podejście do zadanych tematów, jakość i oryginalność koncepcji, dojrzałość artystyczna i intelektualna
- świadomości medium, w którym studenci pracują i właściwego doboru środków artystycznych do osiągnięcia zamierzonego celu oraz znajomość strony technicznej i technologicznej
- rozwój świadomości plastycznej i indywidualnych cech studenta w oparciu o zdobytą wiedzę
Literatura
"Fotografia produktowa Od przedmiotu do martwej natury" - autor: Schuy Eberhard
„Photoshop: najciekawsze możliwości w praktyce” autor: Alicja Żebruń, Karol Żebruń
„Fotografia cyfrowa – podręcznik” autor: Tom Ang, Wydawnictwo Arkady
„Fotografia cyfrowa” autor: Aleksandra Tomaszewska
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: