Seminarium doktoranckie
1251-H-SDOK-SD
efekty kształcenia - wiedza , umiejętności, kompetencje społeczne realizowane są podczas zajęć w trzech kolejnych fazach
- faza wprowadzająca (prezentacja problemów badawczych, pytań, hipotez)
- faza realizacyjna (analiza źródeł, dyskusji historiograficznej, prezentacja wyników kwerendy źródłowej , stawianie tez, ich uzasadnienie i obrona)
- faza podsumowująca (prezentacja wyników badań w postaci referatu oraz w postaci publikacji)
Efekty uczenia się - wiedza
ma zaawansowaną i rozbudowaną, uwzględniającą najnowsze osiągnięcia, wiedzę o specyfice przedmiotowej i metodologicznej nauk historycznych,
zna osiągnięcia współczesnej metodologii i historiografii
ma zaawansowaną wiedzę o najnowszych światowych dokonaniach, ośrodkach i szkołach badawczych obejmujących wybrane obszary nauk historycznych;
ma podstawową wiedzę o prawnych, ekonomicznych i etycznych uwarunkowaniach działalności badawczej i pracy badacza;
Efekty uczenia się - umiejętności
posiada zaawansowane umiejętności badawcze pozwalające na rozwiązywanie złożonych problemów naukowych oraz wniesienie oryginalnego wkładu w rozwój wiedzy i metodologii nauk historycznych;
posiada rozwinięte umiejętności samodzielnego zdobywania wiedzy i poszerzania własnych kompetencji;
posiada zaawansowane umiejętności dokumentowania wyników prac badawczych i tworzenia różnych typów publikacji naukowych;
potrafi sporządzić wniosek o przyznanie środków na realizację projektu badawczego;
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
ma świadomość poziomu własnych koncepcji badawczych, ich oryginalności, możliwości realizacji projektu badawczego
ma świadomość przynależności do wspólnoty naukowej, kieruje się wyznaczonymi przez nią zasadami etycznymi oraz odpowiedzialnością za jej rozwój i znaczenie dla kształtowania się nowoczesnego społeczeństwa wiedzy;
Metody dydaktyczne
nauczanie polimetodyczne, dyskusja, praca pod kierunkiem
Wymagania wstępne
brak
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
ocena aktywności na zajęciach, samodzielności wypowiedzi i udziału w dyskusji,
ocena umiejętności prezentacji wyników badań w postaci referatu i w postaci publikacji naukowej
Praktyki zawodowe
Literatura
do wyboru przez studenta w zależności od tematyki rozprawy doktorskiej
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: