Pracownia programowania zespołowego 2 cz.2 0800-PPROZESP2-2
W ramach pracowni studenci realizują projekt informatyczny pracując w kilkuosobowych (od 3 do 5 osób) zespołach.
Podział na zespoły oraz tematyka projektów jest uzgodniona z prowadzącym zajęcia. Projekty realizowane są w sposób przyrostowy z wykorzystaniem narzędzi wspierających pracę zespołów programistycznych takich jak systemy kontroli wersji (np. git) i systemy zarządzania projektami (np. trac, TFS lub GitHub).
Główne zadania przed jakimi stają zespoły:
- podział zespołu ze względu na pełnione funkcje (w zależności od specyfiki projektu członkowie mogą pełnić równe role w projekcie, np: kierownik, programista, webmaster, grafik, sekretarz, itp.)
- podział projektu na etapy i zadania, przydział poszczególnych zadań członkom zespołu
- ocena priorytetów zadań i szacowanie czasu wykonalności zadań
- wybór narzędzi programistycznych i technologii potrzebnych do wykonania zadania
- przygotowanie harmonogramu wykonania zadań
- opracowanie architektury i specyfikacji systemu
- przygotowanie strony WWW zawierającej informacje o projekcie, zespole i postępach w pracy
- implementacja programu zgodnie z ustaloną wcześniej specyfikacją
- przygotowanie dokumentacji użytkowej i technicznej aplikacji
- przygotowanie raportu podsumowującego wykonanie zadań przez poszczególnych członków zespołu
- prezentacja wytworzonego produktu
W czasie zajęć studenci relacjonują postępy w pracy nad projektem, przedstawiają problemy napotykane na kolejnych etapach projektowania i tworzenia aplikacji oraz
prezentują narzędzia i technologie używane podczas realizacji poszczególnych zadań.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne poszukujące
- seminaryjna
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody służące prezentacji treści
- metody oparte na współpracy
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Ocenę wystawia prowadzący zajęcia, uwzględniając:
- jakość wykonania projektu, zarówno działającej aplikacji ale również dołączonej dokumentacji technicznej i użytkowej, strony WWW projektu, formy prezentacji projektu, zastosowanych rozwiązań algorytmicznych i technicznych (efekty W5, U4, U5, K3,)
- zespołowość pracy, przebieg współpracy, podział zadań i pełnionych funkcji w zespołach, efektywność komunikacji w zespole (efekty W1, W2, W4, U2, U6, U7, K2)
- przygotowanie planu projektu, analizy wymagań, specyfikacji zadań i późniejszej zgodności z gotowym projektem (efekty W5, U3, U6, U7)
- terminowe wykonywanie poszczególnych zadań harmonogramu (efekty U7, K2, K3)
- poprawność doboru narzędzi programistycznych, technologii informatycznych potrzebnych do realizacji projektu (efekty W3, W4, U4, U5)
- umiejętność prezentacji zdobytej wiedzy na temat narzędzi i technologii wykorzystywanych w projekcie (efekty U1)
Kryteria oceniania:
zaliczenie laboratorium na ocenę na podstawie:
- projektu zaliczeniowego realizowanego w zespole ,
- dokumentacji dołączonej do projektu (specyfikacja, harmonogram, dokumentacja projektowa, dokumentacja użytkowa, itp. )
- końcowa prezentacji gotowego projektu oraz prezentacji postępów prac w czasie realizacji projektu
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Ian Sommerville, Inżynieria oprogramowania, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa 2003.
Literatura uzupełniająca:
Dobór pozostałej literatury uzależniony jest od tematyki poszczególnych projektów.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: