Fizyka w grach i silniki fizyczne 0800-FIGRIS
Zagadnienia omawiane na wykładzie:
1. Mechanika bryły sztywnej
2. Detekcja kolizji i reakcje na kolizje
Zagadnienia omawiane na ćwiczeniach:
1. Kwaterniony
2. Proste zadania z mechaniki bryły sztywnej
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- wykład problemowy
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- wykład konwersatoryjny
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Wykład kończy się egzaminem pisemnym, który sprawdza efekty: W1 i W2
Podstawą oceny ćwiczeń będzie projekt zaliczeniowy, który potwierdza zdobycie umiejętności: W1, W2 i U1
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
D.M. Borg Fizyka dla programistów gier, Helion 2003
M. Matyka Symulacje komputerowe w fizyce, Helion 2002
W. Rubinowicz, M. Królikowski Mechanika teoretyczna, Wydawnictwo Naukowe PWN 1995
F. Dunn, I. Parberry 3D Math Primer for Graphics and Game Development, Wordware Publishing, Inc. 2002
M.G. Couthino Dynamic Simulations of Multibody Systems, Springer 2001
Christer Ericson Real-Time Collision Detection, Elsevier 2005
F. Preparata, M.I. Shamos Geometria obliczeniowa. Wprowadzenie, Helion 2003
W.H. Press, S.A. Teukolsky, W.T. Vetterling, B.P. Flannery Numerical Recipes in C++. Second Edition, Cambridge University Press 2002
T. Pang Metody obliczeniowe w fizyce. Fizyka i komputery, Wydawnictwo Naukowe PWN 2001
D. Potter Metody obliczeniowe fizyki, PWN 1977
J. Matulewski, T. Dziubak, M. Sylwestrzak, R. Płoszajczak GFN, Wydawnictwo Naukowe PWN 2010
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: