Seminarium magisterskie 0800-AR2SEMMGR
Seminarium obejmuje swoim zakresem tematy wykonywanych przez studentów prac magisterskich. Każdy student wygłasza co najmniej dwa referaty, prezentujące ogólne tło wykonywanej przez siebie pracy, jej zamierzenia i stosowane metody oraz otrzymane rezultaty. Po każdym referacie następuje dyskusja wszystkich uczestników seminarium nad jego treścią, a następnie – dyskusja nad technicznymi i formalnymi aspektami dotyczącymi jakości prezentacji i wypowiedzi.
Ponadto każdy student przedstawia pracę pisemną wprowadzającą w problematykę swojej pracy dyplomowej. Praca ta, po zaakceptowaniu przez opiekuna, może stać się rozdziałem pracy magisterskiej.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne poszukujące
- seminaryjna
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Warunkiem zaliczenia seminarium jest przygotowanie prezentacji i pracy pisemnej na odpowiednim poziomie merytorycznym i formalnym oraz udział w dyskusjach nad problemami prezentowanymi przez innych uczestników seminarium. Istotne jest również dotrzymywanie (niedotrzymywanie) terminów.
Referaty (prezentacje) są oceniane z uwzględnieniem:
- ich formalnej konstrukcji (w tym dotrzymania wyznaczonego czasu),
- przejrzystości prezentacji,
- merytorycznej poprawności przedstawianych treści,
- sposobu wypowiedzi,
- umiejętności skupienia uwagi słuchaczy.
Przy ocenie prac pisemnych szczególną uwagę zwraca się na:
- strukturę podziału treści,
- precyzję i oryginalność sformułowań,
- właściwe cytowanie źródeł.
Ocena prezentacji i prac pisemnych weryfikuje osiągnięcie efektów W1, U1 – U5, K2 – K3.
Ocena udziału w dyskusjach sprawdza osiąganie efektów U3, K1, K2, K3.
Literatura
Literaturę związaną z tematyką pracy magisterskiej ustala ze studentem opiekun pracy.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: