Conducted in
terms:
2021/22L, 2022/23L, 2023/24L
ISCED code: 0914
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Department of Human Physiology
(for:
Faculty of Pharmacy)
Physiology 1700-A1-FIZJ-SJ
This course has not yet been described...
Term 2021/22L:
None |
Term 2022/23L:
None |
Total student workload
(in Polish) 1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi
bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach: 30 godzin
- udział w laboratoriach: 30 godzin
- udział w seminariach: nie dotyczy
- konsultacje z nauczycielem akademickim o charakterze: 1 godzina
- przeprowadzenie kolokwiów: 1 godzina
- przeprowadzenie egzaminu: 1 godzina.
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi
63 godzin, co odpowiada 2,52 punktu ECTS.
2. Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach: 30 godzin
- udział w laboratoriach: 30 godzin
- udział w seminariach: nie dotyczy
- konsultacje z nauczycielem akademickim o charakterze: 1 godzina
- przygotowanie do laboratoriów: 7 godzin
- czytanie wskazanej literatury naukowej: 9 godzin
- przygotowanie do kolokwiów i udział w kolokwiach: 11+1=12 godzin
- przygotowanie do egzaminu i udział w egzaminie: 10+1=11 godzin.
Łączny nakład pracy studenta związany z realizacją przedmiotu wynosi 100 godzin, co odpowiada 4 punktom ECTS.
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
- konsultacje z nauczycielem akademickim o charakterze naukowo-badawczym: 1 godzina
- czytanie wskazanej literatury naukowej: 9 godzin
Łączny nakład pracy studenta związany z prowadzonymi badaniami naukowymi wynosi 10 godzin, co odpowiada 0,4 punktu ECTS.
4. Czas wymagany do przygotowania się i uczestnictwa
w procesie oceniania:
- przygotowanie do kolokwiów i udział w kolokwiach: 11+1=12 godzin
- przygotowanie do egzaminu i udział w egzaminie: 10+1=11 godzin.
Łączny nakład pracy studenta związany z przygotowaniem się i uczestnictwem w procesie oceniania wynosi 23 godziny,
co stanowi 0,92 punktu ECTS.
5. Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
- udział w laboratoriach (o charakterze praktycznym): 30 godzin
- przygotowanie do laboratoriów: 6 godzin
- przygotowanie do kolokwiów: 11 godzin
- przygotowanie do egzaminu: 10 godzin.
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wy wynosi 57 godzin, co odpowiada 2,28 punktu ECTS.
6. Bilans nakładu pracy studenta poświęcony zdobywaniu kompetencji społecznych w zakresie laboratoriów wynosi:
- przygotowanie do laboratoriów: 1 godzina.
Łączny nakład pracy studenta poświęcony zdobywaniu kompetencji społecznych w zakresie laboratoriów wynosi
1 godzinę, co odpowiada 0,04 punktu ECTS.
7. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki:
- nie dotyczy.
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: prawidłową budowę i funkcję układów: krążenia, oddechowego, pokarmowego, krwionośnego, moczowego, odpornościowego, nerwowego i układu wydzielania wewnętrznego człowieka oraz rozumie interakcje zachodzące między układami w warunkach zdrowia i choroby. A.W03.
W2: podstawową wiedzę na temat homeostazy ustrojowej i jej regulacji w poszczególnych układach organizmu człowieka. A.W05.
W3: mechanizmy receptorowe w komórkach poszczególnych układów organizmu człowieka. A.W03.
W4: dokładne mechanizmy opisujące wpływ autonomicznego układu nerwowego na poszczególne układy organizmu człowieka. A.W05.
W5: fizjologiczne podstawy wysiłku fizycznego. A.W.03.
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: wskazywać różnice w funkcjonowaniu organizmu na poszczególnych etapach rozwoju osobniczego. A.U03.
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: dostrzegania i rozpoznawania własnych ograniczeń, dokonywania samooceny deficytów i potrzeb edukacyjnych. A.K01.
Teaching methods
(in Polish) Wykłady:
- wykład informacyjny (konwencjonalny);
- wykład problemowy z prezentacją multimedialną.
Laboratoria:
- laboratoryjna;
- obserwacji;
- ćwiczeniowa metoda klasyczna problemowa;
- dyskusji;
- pokazu.
Expository teaching methods
- informative (conventional) lecture
- problem-based lecture
- problem-based lecture
Exploratory teaching methods
- classic problem-solving
- observation
- laboratory
- observation
- laboratory
Type of course
(in Polish) przedmiot obowiązkowy
Prerequisites
(in Polish) Student rozpoczynający kształcenie z przedmiotu Fizjologia powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu anatomii i fizjologii układu krążenia, układu oddechowego, układu nerwowego, układu pokarmowego, wydzielania wewnętrznego oraz fizjologii nerki i krwi na poziomie rozszerzonym oraz chemii na poziomie rozszerzonym.
Course coordinators
Learning outcomes
After completion of the course, student:
1.explains the mechanisms of the human body function,
2.understands integration processes and different human body systems interactions,
3. performs basic ECG examinations and its interpretation.
Bibliography
Term 2021/22L:
None |
Term 2022/23L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: