Conducted in
term:
2021/22
Erasmus code: 12.1
ISCED code: 0912
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Department of Endocrinology and Diabetology
(for:
Faculty of Medicine)
1. Module: Endocrine System Diseases 1600-LekM5CENDK-J
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
-wykłady: 6 godzin (e-learning, co odpowiada 0,24 punktu ECTS)
-seminaria: 12 godzin
-ćwiczenia: 12 godzin
-konsultacje: 0,5 godziny
-zaliczenie: 0,5 godziny
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 31 godzin, co odpowiada 1,24 punktu ECTS
2. Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach: 6 godzin
-udział w seminariach: 12 godzin
- udział w ćwiczeniach: 12 godzin
- przygotowanie do ćwiczeń (w tym czytanie wskazanej literatury): 1 godzina
- opracowanie historii choroby: 1,5 godziny
- czytanie wskazanej literatury: 2 godziny
- konsultacje: 0,5 godziny
- przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie: 2 + 0,5 = 2,5 godziny
Samodzielna praca studenta: 6,5 godz, co odpowiada 0,26 punktu ECTS,
Łączny nakład pracy studenta wynosi 37,5 godzin, co odpowiada 1,5 punktu ECTS
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
- czytanie wskazanej literatury naukowej: 2 godziny
- udział w wykładach (z uwzględnieniem wyników badań oraz opracowań naukowych z zakresu endokrynologii): 6 godzin
- udział w seminariach (z uwzględnieniem wyników badań oraz opracowań naukowych z zakresu endokrynologii): 8 godzin
- udział w ćwiczeniach (z uwzględnieniem wyników opracowań naukowych z zakresu endokrynologii): 6 godzin
- przygotowanie do zaliczenia (z uwzględnieniem opracowań naukowych z zakresu endokrynologii): 3 godziny
- konsultacje z uwzględnieniem opracowań naukowych z zakresu endokrynologii): 0,5 godziny
Łączny nakład pracy studenta związany z prowadzonymi badaniami naukowymi wynosi 25,5 godziny tj. 1 punkt ECTS
4. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie do zaliczenia + zaliczenie: 2 + 0,5 = 2,5 godziny (0,1 punktu ECTS)
5. Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
- udział w ćwiczeniach: 12 godzin
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi 12 godzin, co odpowiada 0,48 punktu ECTS
6. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki: nie dotyczy
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Student:
W1: zna mechanizm działania hormonów, oraz konsekwencje zaburzeń regulacji hormonalnej (C.W51)
W2: zna i rozumie przyczyny, objawy, zasady diagnozowania i postępowania terapeutycznego w odniesieniu do najczęstszych
chorób układu wydzielania wewnętrznego, w tym: chorób podwzgórza i przysadki, tarczycy, przytarczyc, kory i rdzenia nadnerczy, chorób jajników i jąder, guzów neuroendokrynnych, zespołów wielogruczołowych (E.W7)
Learning outcomes - skills
(in Polish) U 1: wykonuje badanie podmiotowe w tym ocenia i opisuje stan psychiczny pacjenta ze schorzeniem układu endokrynnego (E.U13)
U 2: planuje postępowanie diagnostyczne, terapeutyczne i profilaktyczne u pacjenta ze schorzeniem układu endokrynnego (E.U16);
U3: interpretuje badania laboratoryjne i identyfikuje przyczyny odchyleń typowych dla schorzeń układu endokrynnego (E.U24)
U 4: planuje konsultacje specjalistyczne u pacjentów z chorobami układu endokrynnego (E.U32)
U5: powiązuje obrazy uszkodzeń tkankowych i narządowych z objawami klinicznymi choroby, wywiadem i wynikami oznaczeń laboratoryjnych (C.U11)
U6:pobiera materiał do badań wykorzystywanych w diagnostyce laboratoryjnej chorób gruczołów wydzielania wewnętrznego(E E.U28)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Kieruje się dobrem chorego, stawiając je na pierwszym miejscu (K.K4)
K2: okazuje szacunek pacjentom, rozumie różnice światopoglądowe i kulturowe (K.K5)
K3: Przestrzega tajemnicy lekarskiej i wszelkich praw pacjenta (m in. prawa do informacji, do intymności, do świadomej decyzji ,do godnej śmierci (K.K6)
Teaching methods
(in Polish) Metody dydaktyczne podające:
● wykład informacyjny (konwencjonalny)
Metody dydaktyczne poszukujące:
●seminaryjna
●ćwiczeniowa, studium przypadku, obserwacji
● dyskusja dydaktyczna
● analiza przypadków
● prezentacja badania podmiotowego i przedmiotowego
● ćwiczenie praktyczne umiejętności samodzielnego zbierania wywiadu oraz badania fizykalnego
Expository teaching methods
- informative (conventional) lecture
Exploratory teaching methods
- seminar
- practical
- practical
Online teaching methods
- content-presentation-oriented methods
Type of course
(in Polish) przedmiot obowiązkowy
Prerequisites
(in Polish) Studenci powinni być zaznajomieni z anatomią i fizjologią układu hormonalnego.
Course coordinators
Bibliography
Term 2021/22:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: