Conducted in
terms:
2021/22, 2022/23
Erasmus code: 12.1
ISCED code: 0912
ECTS credits:
3.8
Language:
Polish
Organized by:
Department of Neurology
(for:
Faculty of Medicine)
1.4. Neurology 1600-LekM4CUNNEU-J
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
-udział w seminariach: 34 godzin
-udział w ćwiczeniach: 26 godzin
- konsultacje: 1 godzina
- przeprowadzenie egzaminu: 2 godziny
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 60 godzin, co odpowiada 2,4 punktu ECTS
2. Bilans nakładu pracy studenta:
-udział w seminariach: 34 godzin
- udział w ćwiczeniach: 26 godzin
-konsultacje: 1,0 godzina
-przygotowanie do seminariów i ćwiczeń (w tym czytanie wskazanej literatury): 15 godzin
-uczestnictwo w egzaminie; 2 godziny
Łączny nakład pracy studenta wynosi 78 godzin, co odpowiada 3,12 punktom ECTS
3.Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
- czytanie wskazanej literatury naukowej : 0,5 godziny
- udział w seminariach (z uwzględnieniem wyników badań oraz opracowań naukowych z zakresu neurologii) : 5 godziny
-udział w ćwiczeniach (z uwzględnieniem wyników opracowań naukowych z zakresu neurologii): 5 godziny
-przygotowanie do egzaminu (z uwzględnieniem opracowań naukowych z zakresu neurologii : 0,5 godziny)
-konsultacje z uwzględnieniem opracowań naukowych z zakresu neurologii): 0,5 godziny
Łączny nakład pracy studenta związany z prowadzonymi badaniami naukowymi wynosi 11,5 godziny, co odpowiada 0,46 punktu ECTS
4. Czas wymagany do przygotowania się i uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie do egzaminu końcowego:15 godzin oraz uczestnictwo w egzaminie: 2 godziny; co odpowiada 0,68 punktu ECTS)
5. Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym
- udział w ćwiczeniach (w tym zaliczenie praktyczne) wynosi 40 godzin
- udział w seminariach o charakterze praktycznym (studium przypadku): 10 godzin
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym
wynosi 50 godzin, co odpowiada 2 punktu ECTS
6. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki: nie dotyczy
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1 Zna i potrafi rozróżnić podstawowe zespoły objawów neurologicznych: zespół piramidowy, zespół wiotki, zespoły pozapiramidowe, zespół móżdżkowy, zespoły rdzeniowe, zespół oponowy, zespół wzmożenia ciśnienia śródczaszkowego, objawy uszkodzenia nerwów czaszkowych i obwodowych, zaburzenia czynności wyższych układu nerwowego (afazja, dyzartria, aleksja itp.) (E.W13)
W2 Zna i rozumie przyczyny, objawy, zasady diagnozowania i postępowania terapeutycznego najczęstszych chorób układu nerwowego (E.W14)
a) stany zagrożenia życia w neurologii (zespół wzmożenia ciśnienia śródczaszkowego, stan padaczkowy, przełom miasteniczny)
b) bóle głowy (samoistne i objawowe)
c) udary mózgu i krwotoki podpajęczynówkowe
d) padaczka i inne stany napadowe
e) neuroinfekcje (bakteryjne, wirusowe, gruźlica OUN, kiła, borelioza, grzybicze, zespół Guillaine-Barre, choroby prionowe)
f) choroby układu nerwowego przebiegające z otępieniem
g) choroby układu pozapiramidowego
h) choroby demielinizacyjne i choroby neuronu ruchowego
i) guzy śródczaszkowe i wewnątrzkanałowe
j) choroby obwodowego układu nerwowego i mięśni (rwy, neuralgie, zespoły wielonerwowe, miopatie, miotonie, miastenia)
W3 Zna zasady wysuwania podejrzenia oraz rozpoznawania śmierci mózgu (F.W15)
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1 Ocenia stan ogólny, stan przytomności i świadomości pacjenta, potrafi przeprowadzić pełne badanie neurologiczne – podmiotowe i przedmiotowe (E.U07)
U2 Potrafi odróżnić fizjologię od patologii układu nerwowego, objawy patologiczne potrafi ułożyć w zespół objawów neurologicznych i zlokalizować w obrębie układu nerwowego, powiązuje obrazy uszkodzeń tkankowych i narządowych z objawami klinicznymi choroby, wywiadem i wynikami oznaczeń laboratoryjnych, ustala rozpoznanie zespołowe, rozpoznanie lokalizacyjne i hipotezy etiologiczne W oparciu o wynik badania podmiotowego, przedmiotowego (C.U11)
U3 Pobiera materiał do badań wykorzystywanych w diagnostyce laboratoryjnej (E.U28)
U4 Potrafi rozpoznać i ocenić głębokość zaburzeń przytomności (F.U21)
U5 Potrafi rozpoznać i zaproponować postępowanie terapeutyczne w przypadku udaru mózgu, krwotoku podpajęczynówkowego, zespołu wzmożenia ciśnienia śródczaszkowego napadu padaczkowego i stanu padaczkowego (F.U22)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Potrafi nawiązać i utrzymać głęboki i pełen szacunku kontakt z chorym (K_K03)
K2 Kieruje się dobrem chorego, stawiając je na pierwszym miejscu (K_K04)
K3 Przestrzega tajemnicy lekarskiej i praw pacjenta (K_K06)
K4 Posiada umiejętność działania w warunkach niepewności, a czasem i stresu (K_K02)
K5 Posiada świadomość własnych ograniczeń i umiejętność stałego dokształcania się (K_K01)
K6 Posiada nawyk i umiejętności stałego dokształcania się (K_K08)
K7 Współpracuje z innymi studentami podczas badania i procesu diagnostycznego (K_K07)
K8 Okazuje szacunek wobec Pacjenta i zrozumienie dla różnic światopoglądowych, oraz kulturowych (K_K05)
Teaching methods
(in Polish) - metody praktyczne: prezentacja badania neurologicznego, prowadzenia dokumentacji medycznej, weryfikacja badania przeprowadzanego przez studenta
- metody problemowe: analiza przypadków, zadania problemowe, dyskusja dydaktyczna
- metody podające: opis, prelekcja, objaśnienia,
- metody problemowe: analiza przypadków, dyskusja dydaktyczna,
- metody eksponujące: film, prezentacja Power Point
Wymagania wstępne Znajomość neuroanatomii, neurofizjologii
- online MS TEAMS
Expository teaching methods
- problem-based lecture
- description
- discussion
- description
- discussion
Exploratory teaching methods
- practical
- seminar
- seminar
Online teaching methods
- content-presentation-oriented methods
- cooperation-based methods
- cooperation-based methods
Type of course
(in Polish) przedmiot obowiązkowy
Prerequisites
(in Polish) Znajomość podstaw neuroanatomii i neurofizjologii oraz zasad badania podmiotowego i przedmiotowego.
Course coordinators
Term 2021/22: | Term 2022/23: |
Bibliography
Term 2021/22:
None |
Term 2022/23:
None |
Notes
Term 2021/22:
None |
Term 2022/23:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: