Conducted in
terms:
2021/22L, 2022/23L, 2024/25L
ISCED code: 0110
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Philosophy and Social Sciences
Prophylactics in pedagogy 2403-PE-231-SZs1
This course has not yet been described...
Term 2021/22L:
None |
Term 2022/23L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczycieli (47godz.):
- udział w ćwiczeniach – 30h
- udział w wykładach - 15h
- konsultacje z nauczycielem akademickim - 2h
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta ( 25 godz.):
- pisanie prac, projektów – 10h
- czytanie literatury – 15h
Łącznie: 72 godz. (2 ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Student/Studentka:
- ma wiedzę pedagogiczną pozwalającą na rozumienie procesów prawidłowego i zaburzonego rozwoju oraz procesów socjalizacji i wychowania w odniesieniu do konstruowania oddziaływań profilaktycznych K_W01
Learning outcomes - skills
(in Polish) Student/Studentka:
- ma umiejętności konstruowania oddziaływań profilaktycznych w oparciu o pogłębioną diagnozę, ocenę złożonych sytuacji edukacyjnych, terapeutycznych z uwzględnieniem specjalnych potrzeb wychowanków K_U04
- ma umiejętności wykorzystywania aktualnych koncepcji pedagogicznych w planowaniu, realizacji i ewaluacji oddziaływań profilaktycznych w pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi K_U05
- ma umiejętności wykorzystania na poziomie rozszerzonym wiedzy pedagogicznej oraz pozyskiwania danych do analizowania zachowań, procesów i zjawisk w procesie projektowania oddziaływań profilaktycznych K_U06
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Student/Studentka:
-ma wrażliwość na problemy z obszaru pedagogiki szkolnej, gotowość do komunikowania się i współpracy z otoczeniem, oraz do aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania profilaktyczne K_K01
Observation/demonstration teaching methods
- staging
- drama
- display
- drama
- display
Expository teaching methods
- description
- problem-based lecture
- narration
- discussion
- problem-based lecture
- narration
- discussion
Exploratory teaching methods
- round table
- project work
- biographical
- practical
- brainstorming
- experimental
- classic problem-solving
- presentation of a paper
- observation
- expert panels
- case study
- project work
- biographical
- practical
- brainstorming
- experimental
- classic problem-solving
- presentation of a paper
- observation
- expert panels
- case study
Online teaching methods
- content-presentation-oriented methods
- methods developing reflexive thinking
- integrative methods
- cooperation-based methods
- exchange and discussion methods
- methods developing reflexive thinking
- integrative methods
- cooperation-based methods
- exchange and discussion methods
Course coordinators
Bibliography
Term 2021/22L:
None |
Term 2022/23L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Notes
Term 2021/22L:
None |
Term 2022/23L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: