Conducted in
terms:
2021/22L, 2022/23L, 2023/24L, 2024/25L
ISCED code: 0222
ECTS credits:
4
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Fine Arts
(for:
Institute for the Study and Conservation of Cultural Monuments)
an Inventory Exercises (camp) 1402-22-CINW-S1
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem prowadzących (w godz.):
- udział w 2-tygodniowych zajęciach terenowych – 90 godz. (3 ECTS)
Czas poświęcony na samodzielną pracę studenta/-tki (w godz.):
- zapoznanie się z literaturą – 15 godz. (0,5 ECTS)
- przygotowanie dwóch referatów i konsultacja z wykładowcą – 15 godz. (0,5 ECTS)
Łącznie: 120 godz. (4 ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1 - Student/-ka ma uporządkowaną wiedzę z zakresu dziejów sztuki powszechnej i polskiej (zarówno w ujęciu chronologicznym, jak i tematycznym), ze szczególnym uwzględnieniem sztuki Wrocławia i Dolnego Śląska (K_W01)
W2 - Student/-ka rozpoznaje relacje i zależności pomiędzy wydarzeniami oraz zjawiskami historyczno-artystycznymi w dziejach Wrocławia (K_W02)
W3 - Student/-ka zdaje sobie sprawę z różnorodności źródeł informacji i rozumie ich przydatną w badaniach nad sztuką Wrocławia i Dolnego Śląska (K_W03)
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1 - Student/-ka samodzielnie zdobywa i utrwala wiedzę w sposób uporządkowany i systematyczny przy zastosowaniu tradycyjnych oraz nowoczesnych technik pozyskiwania, klasyfikowania i analizowania informacji, zgodnie ze wskazówkami opiekuna naukowego (K_U01)
U2 - Student/-ka potrafi, korzystając z przewodnictwa opiekuna naukowego, zastosować w praktyce podstawowe elementy warsztatu badań historyka sztuki dla sporządzenia opisów dzieł sztuki Wrocławia (K_U02)
U3 - Student/-ka potrafi sporządzić szczegółowy, analityczny opis dzieła sztuki oraz narysować odręcznie plan budowli. Umie dokonać podstawowej klasyfikacji zabytków pod względem typu, stylu, ikonografii, gatunku artystycznego w oparciu o bezpośredni kontakt z obiektem zabytkowym. Na podstawie cech materiałowo-technicznych i stylistycznych potrafi określić dzieje zabytku (fazy jego powstawania) w przypadku, gdy jest on tworem niejednorodnym, zmienianym, uzupełnianym (K_U05)
U4 - Student/-ka formułuje tezy i argumentuje z wykorzystaniem różnych poglądów z literatury fachowej dotyczącej dziejów sztuki Wrocławia i Dolnego Śląska (K_U08)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1 - Student/-ka uznaje i szanuje różnice rzetelnie ukazanych punktów widzenia, warunkowane światem wartości i postawami ludzi w różnych okresach i kontekstach historyczno-kulturowych, wykazując jednocześnie niezależność i samodzielność własnej myśli (K_K02)
K2 - Student/-ka docenia i szanuje, jak też jest gotów promować tradycje oraz dziedzictwo historyczne, kulturowe i artystyczne Wrocławia i Dolnego Śląska (K_K03)
K3 - Student/-ka dostrzega rolę i znaczenie historii sztuki i dziedzin jej pokrewnych oraz przedmiotów będących obiektem ich badań w kształtowaniu świadomości kulturowej i artystycznej, pogłębianiu więzi społecznych i kulturowych na poziomie lokalnym i ponadlokalnym (K_K04)
K4 - Student/-ka ma wiedzę i umiejętności pozwalające mu reagować, interweniować w przypadku, gdy dostrzega niewłaściwe obchodzenie się z dziełami sztuki (niewłaściwe przechowywanie, zabezpieczanie, odnawianie itp.) (K_K08)
Observation/demonstration teaching methods
- display
- exhibition
- exhibition
Expository teaching methods
- problem-based lecture
- description
- description
Exploratory teaching methods
- practical
- presentation of a paper
- field measurement
- case study
- presentation of a paper
- field measurement
- case study
Type of course
compulsory course
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: