Conducted in
terms:
2023/24L, 2024/25L
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Physics, Astronomy and Informatics
(in Polish) Programowanie obiektowe dla AiR 0800-ARPROBIEKT
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczycieli (45 godz.):
- udział w wykładach – 15 godz.
- udział w laboratorium – 30 godz.
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta (45 godz.):
- przygotowanie do laboratorium – 15 godz.
- pisanie prac, projektów – 15 godz.
- przygotowanie do kolokwium – 15 godz.
Łącznie: 90 godz. (3 punkty ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W01: posiada wiedzę w zakresie tworzenia i analizy algorytmów, analizy ich złożoności obliczeniowej, zapisu algorytmów w języku C++.
W02: posiada wiedzę na temat projektowania i programowania obiektowego z użyciem narzędzi dostępnych w języku C++.
W03: ma podstawową wiedzę o cyklach życia systemów projektowanych i implementowanych obiektowo; posiada wiedzę w zakresie obiektowych konstrukcji systemów, posiada wiedzę o przydatnych narzędziach, bibliotekach programowania obiektowego i sposobach ich wykorzystania do budowania systemów.
W04: zna metody i techniki rozwiązywania zadań inżynierskich poprzez odpowiednie projektowanie obiektowych modeli.
W05: zna możliwości narzędzi programistycznych w zakresie tworzenia obiektowo-zorientowanych rozwiązań.
Efekty przedmiotowe W01-W05 realizują efekty kierunkowe K_W03, K_W05.
Learning outcomes - skills
(in Polish) U01: ma umiejętność formułowania algorytmów i ich programowania z użyciem wybranych narzędzi programistycznych oraz potrafi ocenić złożoność obliczeniową algorytmów i problemów informatycznych
U02: potrafi stworzyć model obiektowy prostego systemu informatycznego; potrafi zastosować metody analizy problemu, wyodrębniania niezależnych modułów, uogólniania zagadnień dla tworzenia rozwiązań problemów w postaci obiektowo zorientowanych modeli
U03: potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań informatyczno-inżynierskich; potrafi wykorzystywać właściwe narzędzia programistyczne w celu obsługi obiektowo zorientowanych projektów
U04: potrafi ocenić, na podstawowym poziomie, przydatność rutynowych metod i narzędzi informatycznych oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia do typowych zadań informatycznych
U05: umie planować i przeprowadzać zaawansowane eksperymenty lub obserwacje zbudowanych modeli informatycznych dla różnego rodzaju zadań,
Efekty przedmiotowe U01-U05 realizują efekty kierunkowe K_U03, K_U05, K_U10,
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K01: jest świadomy odpowiedzialności za zadania programistyczno-inżynierskie realizowane w zespole i potrafi przyjąć funkcję lidera
Efekt przedmiotowy K01 realizuje efekty kierunkowe K_K02, K_K03
Teaching methods
(in Polish) Wykład ilustrowany jest licznymi przykładami. Materiały są udostępniane w formie elektronicznej.
Problemy projektowe i implementacyjne są dyskutowane i rozwiązywane na bieżąco w ramach laboratorium.
Metody dydaktyczne podające:
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
Metody dydaktyczne poszukujące:
- klasyczna metoda problemowa
- laboratoryjna
- projektu
Expository teaching methods
- informative (conventional) lecture
Exploratory teaching methods
- classic problem-solving
- laboratory
- project work
- laboratory
- project work
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Podstawy programowania w języku C.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: