Prowadzony w
cyklach:
2023/24, 2024/25
Punkty ECTS:
brak danych
Język:
angielski
Organizowany przez:
Szkoła Doktorska Nauk Ścisłych i Przyrodniczych
Pisanie i publikowanie tekstów naukowych 7404-PPTN
1. Typy tekstów naukowych
2. Struktura eseju
3. Struktura tekstu naukowego
4. Kryteria wyboru czasopisma
Całkowity nakład pracy studenta
Poza uczestnictwem w zajęciach (15 godzin) nakład pracy studenta obejmuje pracę nad przygotowaniem rozszerzonego streszczenia naukowego (10 godzin)
Efekty uczenia się - wiedza
W1: Zna zasady tworzenia artykułów naukowych
W2: Zna strukturę tekstu naukowego
W3: Zna rankingi, systemy punktacji czasopism
W4: Zna procedury wysyłania artykułów i korespondencji z redaktorami
Efekty uczenia się - umiejętności
U1 Potrafi samodzielnie złożyć dokument w systemie WORD: stworzyć
strukturę logiczną dokumentu, osadzić w nim tabele, wykresy, rysunki, wyrażenia matematyczne oraz bibliografię.
U2 Potrafi tworzyć odnośniki do elementów artykułu, w tym do tabel, równań, rycin i pozycji bibliograficznych oraz odnośniki do hiperłączy.
U3 Potrafi napisać list przewodni i prowadzić korespondencję z redaktorami
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
K1 Posiada umiejętność przejrzystego prezentowania wyników badań
naukowych zarówno w formie artykułów jak i prezentacji w formacie PDF.
Metody dydaktyczne
Wykład, ćwiczenie w sali komputerowej w celu przygotowania eseju.
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- wykład problemowy
- wykład konwersatoryjny
- wykład problemowy
- wykład konwersatoryjny
Wymagania wstępne
Podstawowa znajomość obsługi programów komputerowych
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
W ramach zajęź konieczne jest przygotowanie dwóch ddokumentow: eseju oraz rozszerzonego streszczenia naukowego. Oba ćwiczenia są oceniane zgodnie ze standardową skalą ocen, a ocena końcowa jest wypadkową tychże.
Literatura
1. Autorskie wykłady.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: