Mentoring promotorski 7402-MP/4
Celem mentoringu jest nadzór nad przygotowaniem rozprawy doktorskiej / osiągnięcia artystycznego w dziedzinie nauk humanistycznych (w dyscyplinach archeologia, filozofia, historia, językoznawstwo, literaturoznawstwo, nauki o kulturze i religii, nauki o sztuce), w dziedzinie nauk teologicznych (w dyscyplinie nauki teologiczne) oraz w dziedzinie sztuki (w dyscyplinie sztuki plastyczne i konserwacja dzieł sztuki). Pod opieką promotora doktorant/doktorantka poznaje nowe metodologie oraz opracowuje aparat teoretyczny konieczny do przygotowania rozprawy/osiągnięcia artystycznego. Nabywa kompetencje pozwalające na krytyczną ocenę gromadzonej bibliografii. Uczy się również, jak formułować hipotezy badawcze, definiować cele i przedmiot badań naukowych, budować argumentację i wnioskować na podstawie uzyskanych wyników badań. Opracowuje kolejne rozdziały rozprawy doktorskiej, wstęp oraz konkluzje, zwracając uwagę na wymogi redakcyjne lub gromadzi portfolio i szczegółową dokumentację osiągnięć artystycznych. Poznaje obowiązki społeczne badacza oraz znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych w swojej dyscyplinie. Ponadto nabywa umiejętności umożliwiające planowanie pracy badawczej oraz realizację Indywidualnego Planu Badawczego. Uczy się również, jak funkcjonować w społeczności akademickiej oraz jak upowszechniać wyniki swoich badań w kraju i zagranicą.
W cyklu 2024/25:
Celem mentoringu jest nadzór nad przygotowaniem rozprawy doktorskiej / osiągnięcia artystycznego w dziedzinie nauk humanistycznych (w dyscyplinach archeologia, filozofia, historia, językoznawstwo, literaturoznawstwo, nauki o kulturze i religii, nauki o sztuce), w dziedzinie nauk teologicznych (w dyscyplinie nauki teologiczne) oraz w dziedzinie sztuki (w dyscyplinie sztuki plastyczne i konserwacja dzieł sztuki). Pod opieką promotora doktorant/doktorantka poznaje nowe metodologie oraz opracowuje aparat teoretyczny konieczny do przygotowania rozprawy/osiągnięcia artystycznego. Nabywa kompetencje pozwalające na krytyczną ocenę gromadzonej bibliografii. Uczy się również, jak formułować hipotezy badawcze, definiować cele i przedmiot badań naukowych, budować argumentację i wnioskować na podstawie uzyskanych wyników badań. Opracowuje kolejne rozdziały rozprawy doktorskiej, wstęp oraz konkluzje, zwracając uwagę na wymogi redakcyjne lub gromadzi portfolio i szczegółową dokumentację osiągnięć artystycznych. Poznaje obowiązki społeczne badacza oraz znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych w swojej dyscyplinie. Ponadto nabywa umiejętności umożliwiające planowanie pracy badawczej oraz realizację Indywidualnego Planu Badawczego. Uczy się również, jak funkcjonować w społeczności akademickiej oraz jak upowszechniać wyniki swoich badań, w kraju i zagranicą. |
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne podające
Metody dydaktyczne poszukujące
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
w zależności od dyscypliny i tematu
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
w zależności od dyscypliny i tematu
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: