Wielowymiarowy rozwój kompetencji badawczych: Model in ovo jako etyczne narzędzie badawcze i aplikacyjne w naukach medycznych 7401-3-WRKB3:
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
|
W cyklu 2025/26:
Zajęcia mają charakter aktywny – uczestnicy pracują w grupach nad rozwiązywaniem rzeczywistych problemów eksperymentalnych, analizą danych z publikacji, projektowaniem strategii badawczej, doborem metod i narzędzi, a także oceną wartości translacyjnej modeli. Warsztat kładzie nacisk na umiejętność krytycznego myślenia, łączenia wiedzy z różnych dziedzin (biologia komórki, molekularna, medycyna, etyka badań), a także na kompetencje projektowe i zespołowe. Zajęcia są szczególnie rekomendowane doktorantom, którzy planują prowadzenie badań eksperymentalnych z wykorzystaniem modeli biologicznych, poszukują alternatyw dla klasycznych modeli zwierzęcych, lub zainteresowani są tematyką translacyjną i przedkliniczną. Dodatkową wartością dydaktyczną przedmiotu jest rozwój umiejętności interpretacji literatury naukowej i wdrażania standardów etycznych w planowaniu badań. Przedmiot wpisuje się w strategię wielowymiarowego rozwoju kompetencji badawczych oraz przygotowuje uczestników do świadomego i odpowiedzialnego prowadzenia badań w naukach medycznych i o zdrowiu. |
Koordynatorzy przedmiotu
Uwagi
|
W cyklu 2025/26:
Wskazana jest orientacja w metodologii badań biomedycznych oraz umiejętność czytania i interpretacji publikacji naukowych w języku angielskim. Uczestnik powinien rozumieć podstawowe pojęcia związane z etyką badań z udziałem zwierząt laboratoryjnych oraz posiadać ogólną wiedzę na temat modeli zwierzęcych stosowanych w naukach medycznych i biologii eksperymentalnej. Wskazane jest wcześniejsze doświadczenia w pracy z materiałem biologicznym (komórki, zarodki, tkanki). |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: