Metodologia działalności naukowo - badawczej: Seminarium doktoranckie
7401-3-MDNB:S3
C1: zapoznanie uczestników z kryteriami i wymogami metodologicznymi, których znajomość jest niezbędna do prowadzenia badań naukowych w naukach medycznych
C2: przygotowanie studentów do samodzielnego zaprojektowania badania naukowego z zachowaniem obowiązujących reguł poprawności metodologicznej
C3: przygotowanie studentów do opracowania publikacji na podstawie uzyskanych danych
Całkowity nakład pracy studenta
1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w seminariach: 15 godzin
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi
60 godzin, co odpowiada … punktu ECTS
2. Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w seminariach: 15 godzin
- przygotowanie do seminariów (w tym czytanie wskazanej literatury) 40 godzin
- przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie: 18+2 = 20 godzin
Łączny nakład pracy studenta wynosi 75 godzin, co odpowiada
… punktów ECTS
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
- czytanie wskazanej literatury naukowej: 30 godzin
- udział w seminariach (z uwzględnieniem wyników badań oraz opracowań naukowych z zakresu chorób wewnętrznych): 15 godzin
- zaliczenie: 2 godziny
Łączny nakład pracy studenta związany z prowadzonymi badaniami naukowymi wynosi 47 godzin, co odpowiada
… punktom ECTS
4. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie do zaliczenia: 10 + 1 = 11 godzin
(… punktu ECTS)
5. Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
0 godzin
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi
0 godzin, co odpowiada … punktu ECTS
6. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki:
nie dotyczy
Efekty uczenia się - wiedza
W1: Zna – posiada zaawansowaną wiedzę z dziedziny nauk medycznych i nauk o zdrowiu, właściwą dla danej dyscypliny oraz zakresu prowadzonych badań (P8S WG).
W2: Zna zaawansowaną wiedzę z dziedziny nauk medycznych i nauk o zdrowiu, właściwą dla danej dyscypliny oraz zakresu prowadzonych badań (P8S WG)
W3: Zna etyczne i prawne podstawy prowadzenia badań naukowych z udziałem ludzi i zwierząt (P8S WK)
W4: Zna zasady upowszechniania wyników działalności naukowe (P8S WK)
Efekty uczenia się - umiejętności
U1: Umie zaplanować i zrealizować indywidualny lub zespołowy projekt badawczy o zasięgu krajowym lub międzynarodowym (P8S UW)
U2: Umie posługiwać się specjalistycznym językiem angielskim w zakresie umożliwiającym aktywne uczestnictwo w międzynarodowym środowisku naukowym (P8S UO)
U3. Umie upowszechniać wyniki badań naukowych i skutecznie komunikować się w środowisku naukowym (P8S UK)
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
K1: Jest gotów do podtrzymywania i rozwoju etosu środowiska naukowego (P8S KR)
K2: Posiada kompetencje do zajmowania krytycznej postawy wobec dokonań własnych i innych w danej
dyscyplinie naukowej (P8S KK)
K3: Posiada kompetencje do przyjmowania odpowiedzialności za publikowane treści i postępowania zgodnego z
zasadami rzetelności naukowej i etosu zawodowego (P8S KO)
Metody dydaktyczne
Seminaria:
• wykład konwersatoryjny
• wykład problemowy
• dyskusja dydaktyczna
• wykład informacyjny
Wymagania wstępne
Znajomość hierarchii dowodów naukowych oraz podstawowych zasad kształtowania „Medycyny opartej na faktach”
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Sprawdzian praktyczny (0-25 punktów, 5 pytań, po 0-5 punktów): U1 – U7; >= 60%
Sprawdzian ustny (0 – 25 punktów; 5 pytań, po 0-5 punktów): W1–W5, U7; >=60%
Ocena zaliczająca przedmiot formułowana jest ze średniej arytmetycznej z ocen z ww. sprawdzianów.
Kryteria oceniania:
15 pkt (60%) - ocena dst (3)
18 pkt (71%) - ocena dst plus (3,5)
20 pkt (80%) - ocena db (4)
22 pkt (88%) - ocena db plus (4,5)
23 pkt (92%) ocena bdb (5)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: