Wielowymiarowy rozwój kompetencji badawczych: Przedsiębiorczość i komercjalizacja badń naukowych
7401-2-WRKB:PIK
Warsztaty mają na celu doskonalenie zasad planowania badań naukowych o charakterze komercjalizacyjnym, identyfikację potencjalnych innowacji oraz wybranie właściwej ścieżki ochrony własności intelektualnej. Skierowane są do studentów Szkoły Doktorskiej Nauk Medycznych i Nauk o Zdrowiu i stanowić będą doskonałe uzupełnienie wiedzy z zakresu planowania i realizacji badań naukowych.
Całkowity nakład pracy studenta
1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w warsztatach: 15 godzin
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 15 godzin, co odpowiada 0,6 punktu ECTS
2. Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w warsztatach: 15 godzin
- przygotowanie do warsztatów (w tym czytanie wskazanej literatury oraz przygotowanie karty technologicznej projektu doktorskiego): 10 godzin
Łączny nakład pracy studenta wynosi 25 godzin, co odpowiada 1 punktowi ECTS
3. Bilans nakładu pracy związany z realizacją efektów uczenia się w warunkach symulacji medycznej: Nie dotyczy
4. Bilans nakładu pracy związany z realizacją efektów uczenia się odnoszących się do komunikacji medycznej: Nie dotyczy
Efekty uczenia się - wiedza
W1: Omawia zasady upowszechniania wyników działalności naukowej (P8S_WK)
W2: Charakteryzuje zasady transferu wiedzy do sfery gospodarczo-społecznej (P8S_WK, P8S_WG)
Efekty uczenia się - umiejętności
U1:Prawidłowo planuje i realizuje indywidualny lub zespołowy projekt badawczy o zasięgu krajowym lub międzynarodowym (P8S_UW, P8S_UO)
U2: Posługuje się specjalistycznym językiem angielskim w zakresie umożliwiającym aktywne uczestnictwo w międzynarodowym środowisku (P8S_UK, P8S_UO)
U3: Potrafi upowszechniać wyniki badań naukowych i skutecznie komunikuje się w środowisku naukowym (P8S_UK)
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
K1: Wykazuje krytyczną postawę wobec dokonań własnych i innych w danej dyscyplinie naukowej (P8S_KR)
K2: Jest świadomy odpowiedzialności za publikowane treści i postępuje zgodnie z zasadami rzetelności naukowej i etosu zawodowego (P8S_KO)
Metody dydaktyczne
Warsztaty:
- dyskusja dydaktyczna
- prezentacja multimedialna
- przygotowanie karty technologicznej projektu doktorskiego
Rodzaj przedmiotu
przedmiot obligatoryjny
Wymagania wstępne
Student rozpoczynający kształcenie z przedmiotu “Wielowymiarowy rozwój kompetencji badawczych: Przedsiębiorczość i komercjalizacja badań naukowych” powinien posiadać projekt doktorski.
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Zaliczenie na podstawie przygotowanej karty technologicznej projektu doktorskiego (≥ 60%): W1-W2; U1-U3
Przedłużona obserwacja (> 50%): K1-K3
Praktyki zawodowe
Literatura
W cyklu 2022/23:
1. https://www.biznes.gov.pl/pl/portal/00171 2. https://www.biznes.gov.pl/pl/portal/00367 3. Podręcznik Oslo: Zasady gromadzenia i interpretacji danych dotyczących innowacji, OECD i EUROSTAT, Wydanie trzecie, Warszawa 2005
|
W cyklu 2023/24:
1. https://www.biznes.gov.pl/pl/portal/00171 2. https://www.biznes.gov.pl/pl/portal/00367 3. Podręcznik Oslo: Zasady gromadzenia i interpretacji danych dotyczących innowacji, OECD i EUROSTAT, Wydanie trzecie, Warszawa 2005
|
W cyklu 2024/25:
1. https://www.biznes.gov.pl/pl/portal/00171 2. https://www.biznes.gov.pl/pl/portal/00367 3. Podręcznik Oslo: Zasady gromadzenia i interpretacji danych dotyczących innowacji, OECD i EUROSTAT, Wydanie trzecie, Warszawa 2005 4. 3, 2, 1… Startup! PRZEWODNIK na temat ochrony własności intelektualnej dla startupów. Urząd Patentowy Rzeczypospolitej Polskiej, Warszawa 2024 5. OCHRONA WYNALAZKÓW w Polsce. Urząd Patentowy Rzeczypospolitej Polskiej, Warszawa 2024
|
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: