Wielowymiarowy rozwój kompetencji badawczych: Specjalistyczny język angielski 7401-1-WRKB:SJA
Język angielski w prowadzeniu badań naukowych w ramach
interdyscyplinarnych, anglojęzycznych studiów doktoranckich w wymiarze 30 godzin ćwiczeń przygotowuje uczestnika w sposób adekwatny do posługiwania się w sposób czynny i bierny fachowym językiem angielskim z zakresu swojej specjalizacji naukowej. Po ukończeniu kursu uczestnik posługuje się angielskim językiem fachowym w środowisku międzynarodowym. Prawidłowo czyta i interpretuje teksty z zakresu piśmiennictwa fachowego. W trakcie kursu uczy się konwersacji na tematy fachowe oraz wyrażania opinii w sprawach dotyczących studiowanych specjalności. Staje się ekspertem językowym w podstawowych i specjalistycznych dziedzinach swojej specjalizacji oraz komunikuje się w sensie specjalistycznym ze studentami i personelem (innymi naukowcami) w środowisku anglojęzycznym (sympozja i konferencje naukowe).
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
- inscenizacja
Metody dydaktyczne podające
- opis
Metody dydaktyczne poszukujące
- ćwiczeniowa
- klasyczna metoda problemowa
- referatu
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
- metody odnoszące się do autentycznych lub fikcyjnych sytuacji
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
1. Odpowiedzi ustne na krótkie pytania, streszczenie przeczytanego tekstu;
W1, U1, U2, U3, K2.
2. Testy: wielokrotnego wyboru, wyboru Tak/Nie, wypełnianie luk w
tekście, dopasowanie części tekstu. W1, U2
3. Aktywność na zajęciach, branie udziału w dyskusjach; U1, U2.
4. Prezentacja wybranego przez siebie tematu związanego z pracą /
działalnością naukową; W1, U1, K1, K2
Egzamin na koniec semestru 1 jest pisemny.
Oceny są wystawiane według liczby uzyskanych punktów zgodnie z poniższą tabelą (dostępną również w wewnętrznym regulaminie dydaktycznym CJSM):
% uzyskanych punktów ocena
92-100 bdb (5)
84-91 db+ (4+)
76-83 db (4)
68-75 dst+ (3+)
56-67 dst (3)
0-55 ndst (2)
Egzamin pisemny; W1, U1, U2.
Obserwacja ciągła: U1, U2, K1, K2.
Praktyki zawodowe
W ramach przedmiotu nie są prowadzone praktyki zawodowe.
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Armer, T. 2011. Cambridge English for Scientists, Cambridge: CUP.
2. Mc Cullagh, M. & R. Wright. 2008. Good Practice. Communication Skills
for the Medical Practitioner. Cambridge University Press.
3. McCarthy, M. 1999. Academic Vocabulary in Use, Cambridge: CUP.
4. Materiały własne i zgromadzone przez lektora.
Literatura uzupełniająca:
1. Evans, Virginia. 2000. Successful Writing. Newbury: Express Publishing.
2. Macpherson, Robin. 2002. English for Writers and Translators.
Warszawa: PWN.
3. Vince, Michael & Peter Sunderland. 2013. Advanced Language Practice:
English Grammar and Vocabulary. Oxford: Macmillan.
4. Powell, M. 2011. Dynamic Presentations. Cambridge: Cambridge
University Press.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: