Metodologia działalności naukowo - badawczej: Pisanie i publikowanie artykułów naukowych
7401-1-PAN
Tematyka zajęć:
1.Po co pisać prace naukowe (kryteria awansu, dorobek, organizacja pracy w uczelni – mierzona publikacjami; kryteria oceny – IF, MNiSW, cytowania, Indeks Hirscha)
2.Rodzaje i hierarchia prac naukowych; Jak napisać dobry abstrakt
3.Jak napisać dobry manuskrypt
4.Pisanie i ocenianie prac naukowych z punktu widzenia czasopisma i recenzenta
|
W cyklu 2025/26:
Tematyka zajęć: 1.Po co pisać prace naukowe (kryteria awansu, dorobek, organizacja pracy w uczelni – mierzona publikacjami; kryteria oceny – IF, MNiSW, cytowania, Indeks Hirscha) 2.Rodzaje i hierarchia prac naukowych; Jak napisać dobry abstrakt 3.Jak napisać dobry manuskrypt 4.Pisanie i ocenianie prac naukowych z punktu widzenia czasopisma i recenzenta
|
Całkowity nakład pracy studenta
Zajęcia trwają 10 godzin, w tym 5 godzin seminariów i 5 godzin ćwiczeń. Doktorat musi aktywnie uczestniczyć w ćwiczeniach, rozwiązywać zadania oraz przygotować opracowanie na zaliczenie przedmiotu.
Efekty uczenia się - wiedza
EK_W08: Doktorant zna i rozumie światowy dorobek, obejmujący podstawy teoretyczne, zagadnienia ogólne i wybrane zagadnienia szczegółowe właściwe dla dyscypliny w której przygotowana jest rozprawa doktorska
EK_W09: Doktorant zna i rozumie główne trendy rozwojowe dyscyplin naukowych istotnych dla kształcenia w ramach dziedziny nauk medycznych, farmaceutycznych i nauk o zdrowiu
EK_W10: Doktorant zna i rozumie wybrane paradygmaty dziedziny nauki, w której realizuje projekt doktorski
Efekty uczenia się - umiejętności
EK_U01: Doktorant potrafi wykorzystując posiadaną wiedzę dokonywać krytycznej analizy i oceny rezultatów badań naukowych dorobku reprezentowanej dyscypliny naukowej oraz własnego wkładu w rozwój tej dyscypliny, formułować nowe rozwiązania problemów w ramach zastanych i zmodyfikowanych paradygmatów metodologicznych; - twórczo stosować i rozwijać metody, techniki i narzędzia badawcze, właściwe dla prowadzonych badań, wnioskować na podstawie wyników badań naukowych
EK_U02: Doktorant potrafi upowszechniać lub transferować wyniki działalności naukowej także w formach popularnych
EK_U06: Doktorant potrafi dokumentować i prezentować wyniki prac badawczych, oraz przygotowywać publikacje o charakterze naukowym – zgodnie z zasadami tworzenia tego typu opracowań i z poszanowaniem zasad ochrony własności intelektualnej
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
EK_K01 Doktorant jest gotów do krytycznej oceny dorobku naukowego i działalności eksperckiej w ramach dyscypliny naukowej w której przygotowana jest rozprawa doktorska
EK_K02 Doktorant jest gotów do krytycznej oceny własnego wkładu w rozwój dyscypliny naukowej w której przygotowana jest rozprawa doktorska
EK_K03 Doktorant potrafi określać rolę paradygmatów metodologicznych swojej dyscypliny i dyscyplin należących do dziedziny wiedzy w rozwiązywaniu problemów społecznych
Metody dydaktyczne
Zajęcia trwają 10 godzin, w tym 5 godzin seminariów i 5 godzin ćwiczeń. Ćwiczenia mają charakter rozwiązywania problemów i opracowywania poszczególnych elementów prac naukowych. Uczestnicy zajmują się również zagadnieniami recenzowania prac naukowych.
Metody dydaktyczne podające
- opis
Metody dydaktyczne poszukujące
- ćwiczeniowa
- doświadczeń
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody wymiany i dyskusji
Rodzaj przedmiotu
przedmiot obligatoryjny
Wymagania wstępne
Przedmiot jest przeznaczony dla uczestników pierwszego roku zajęć Szkoły Doktorskiej
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Udział we wszystkich zajęciach. Opracowywanie zagadnień na ćwiczeniach. Przygotowanie pracy pisemnej na zaliczenie przedmiotu.
Kryterium końcowe: zaliczenie
Praktyki zawodowe
Nie przewiduje się praktyk zawodowych z tego przedmiotu.
Literatura
Materiał omawiany na seminariach. Materiałem uzupełniającym jest każda publikacja naukowa.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: