Metodologia pracy dydaktycznej w szkole wyższej: Szkolenie pedagogiczno - etyczne 7401-1-MPD:SPE
W ramach omawiania zagadnień prezentowane są zasady przyswajania wiedzy, użyteczne w procesie edukacyjnym. Przedstawione są sposoby selekcjonowania, zapamiętywania i przypominania informacji przez człowieka.
Na licznych przykładach zostają także mówione sytuacje mogące wzbudzać etyczne wątpliwości i dylematy. Szczególnie cenne źródło tego typu wątpliwości to przykłady przywoływane przez uczestników zajęć, które następnie zostają przedyskutowane na forum i opatrzone odpowiednim komentarzem dotyczącym odniesienie do istniejących zasad etycznych i etosu środowiska naukowego.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- tekst programowany
- wykład konwersatoryjny
- wykład problemowy
Metody dydaktyczne poszukujące
- studium przypadku
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest:
a) obecność na wykładach i ćwiczeniach
b) Wykazanie się wiedzą dotyczącą omawianych podczas wykładów zagadnień poprzez zaprezentowanie wybranych przykładów dylematów etycznych. Student prezentuje swoją wiedzę podczas seminarium.
c) zaliczenie przeprowadzone w formie pisemnej: W1-W2, U1, K1-K3.
Kryteria oceny:
19 – 20 pkt. bdb
17 – 18 pkt. db+
15 – 16 pkt. db
13 – 14 pkt. dst+
11 – 12 pkt. dst
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
Literatura obowiązkowa/podstawowa:
1. Załącznik do uchwały Nr 179 Senatu UMK z dnia 19 grudnia 2017 r.
Zasady etyki pracowników Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.
2. Kodeks etyki pracownika naukowego. Wydanie III, Polska Agencja Nauk. 2020. https://instytucja.pan.pl/images/2020/kodeks/Kodeks_Etyki_Pracownika_Naukowego_Wydanie_III_na_stron%C4%99.pdf
Literatura uzupełniająca
3. Aronson E., Człowiek istota społeczna, PWN, Warszawa, 2002.
4. Strelau J., Doliński D., Psychologia akademicka. Tom 1, GWP, Gdańsk, 2018.
5. Strelau J., Doliński D., Psychologia akademicka. Tom 2, GWP, Gdańsk, 2020.
6. Zimbardo P., Psychologia zła z perspektywy sytuacyjnej [w:] Dobro i zło z perspektywy psychologii społecznej, Wydawnictwo WAM, Kraków, 2008.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: