Lekarz weterynarii - zawód wielu możliwości 7100-F-LWZWM-3-SJ
Wykłady i zajęcia laboratoryjne: Przedmiot ten ma na celu zapoznanie studenta z rynkiem pracy i jego uwarunkowaniami, zarówno w Polsce, jak i za granicą; jego szczególną rolą w życiu społeczno-gospodarczym; możliwościami na rynku pracy, w celu umożliwienia studentowi stworzenia osobistej wizji zatrudnienia, a także dalszego rozwoju zawodowego.
Wykłady: Uczestnicy zostaną zapoznani ze znaczeniem koncepcji One Health, rolą skutecznej komunikacji, wpływem relacji lekarz/pacjent/opiekun na życie społeczno-ekonomiczne; w jaki sposób można rozwijać profesjonalizm i tożsamość zawodową poprzez podejście interdyscyplinarne. Student zapozna się z wieloma rolami pełnionymi przez lekarzy weterynarii, umiejętnościami potrzebnymi do doskonalenia się i wypełniania obowiązków zawodowych oraz dylematami etycznymi, z którymi z pewnością będą musieli się zmierzyć podczas kariery zawodowej.
Zajęcia laboratoryjne: W formie panelu dyskusyjnego. Grupy przygotowują krótkie wystąpienia z prezentacją multimedialną.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- wykład konwersatoryjny
Metody dydaktyczne poszukujące
- seminaryjna
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody służące prezentacji treści
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/22Z: | W cyklu 2022/23Z: | W cyklu 2023/24Z: | W cyklu 2024/25Z: |
Kryteria oceniania
Wykład - sprawdzian pisemny na ocenę z całości materiału omawianego na wykładach.
Laboratorium - sprawdzian pisemny na ocenę z całości materiału omawianego na zajęciach laboratoryjnych oraz ocena uzyskana z prezentacje.
Kryteria oceniania:
ocena dostateczna: 60-70% maksymalnej liczby punktów,
ocena dostateczna plus: 71-80% maksymalnej liczby punktów
ocena dobra: 81-87% maksymalnej liczby punktów
ocena dobry plus: 88-94% maksymalnej liczby punktów
ocena bardzo dobra: powyżej 94% maksymalnej liczby punktów.
W przypadku sprawdzianu - maksymalna liczba punktów do zdobycia to 100 punktów. Do zaliczenia konieczne jest uzyskanie 60% maksymalnej liczby punktów. Ocena prezentacji opiera się na następujących aspektach: Komplementarność przedstawionych informacji (1p), sposób prezentacji (1p) oraz sposób odpowiadania na pytania (1p) i zaangażowanie w dyskusję (2p). Maksymalna liczba punktów możliwa do uzyskania to 5 punktów. Ocena końcowa jest sumą ocen za sprawdzian i prezentację.
Studenci, którzy nie uzyskali pozytywnej oceny z przedmiotu, mają prawo do jego ponownego zaliczenia. Obowiązuje jeden okres zaliczeniowy z takimi samymi kryteriami oceny i punktacji. Poprawa oceny może być tylko w uzasadnionych przypadkach.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
1. Ustawa/Akty normatywne o zawodzie lekarza weterynarii i izbach lekarsko-weterynaryjnych w wersji aktualnie obowiązującej
2. Davidow B. Weterynaryjny idealista. Myśli na temat własności, jakości, zrównoważonego rozwoju i społeczności. https://vetidealist.com
3. "7 nawyków skutecznego działania.", wyd.Aleksandria Media sp. z o.o. 2022r;
4. Kossowska M. , 2001r., "Ocena i rozwój umiejętności pracowniczych.", wyd. AKADE;
5. Nathaniel Branden: "6 filarów poczucia własnej wartości.", wyd. Wydawnictwo Feeria, 2022r.
6. National Research Council. Potrzeby kadrowe w medycynie weterynaryjnej - National Academies Press; 2013.
7. MacKenzie CR. Profesjonalizm i medycyna. HSS J. 2007;3(2):222-227.
8. Hodgson JL, Pelzer JM. Veterinary Medical Education: A Practical Guide. Wiley-Blackwell,2017.
9. Publikacje dotyczące życia zawodowego n.p.:
- Cruess RL, Cruess SR, Boudreau JD, et al. Przeformułowanie edukacji medycznej w celu wsparcia kształtowanie tożsamości zawodowej. Acad Med.2014;89(11):1446-14451.
- Saunders J. Praktyka medycyny klinicznej jako sztuka i nauka. Med Humanit. 2000;26(1):18-22.
- Milani M. Sztuka prywatnej praktyki weterynaryjnej: komunikacja intelektualna. Can Vet J. 2011;52(8):897-898.
- Schaffer J. Czego nie mnożyć bez potrzeby. Austral J Philo.2015;93:4:644-664.
10. strony internetowy:
- https://www.vetpol.org.pl/
- https://www.naceweb.org/career-readiness/competencies/career-readiness-competencies-employer-survey-results/
- https://www.modernworkplacelearning.com/cild/
- https://www.avma.org/resources-tools/reports-statistics
- https://www.avma.org/education/veterinary-specialties
Uwagi
W cyklu 2021/22Z:
Ze względu na sytuację epidemiologiczną zajęcia będą odbywały się zdalnie w formie synchronicznej lub asynchronicznej |
W cyklu 2022/23Z:
Ze względu na sytuację epidemiologiczną zajęcia będą odbywały się zdalnie w formie synchronicznej lub asynchronicznej |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: