Wychowanie fizyczne-ogólnorozwojowe 5700-OGROZ
1. Nauczanie zasad bezpieczeństwa podczas zajęć sportowych
2. Doskonalenie prawidłowej postawy ciała, poznanie podstawowych ćwiczeń w zakresie koordynacji i motoryki ciała
3. Doskonalenie umiejętności związanych z koordynacją ciała
4. Zwiększanie motoryki ciała poprzez dobór odpowiednich ćwiczeń
5. Nauczanie i zapamiętywanie nowych ćwiczeń w zakresie dynamiki ciała i ćwiczeń ogólnorozwojowych
6. Wzrost świadomości ciała, radzenia sobie z własnymi ograniczeniami
7. Poznanie zasad treningu ogólnorozwojowego
8. Doskonalenie wiedzy w zakresie praktyki treningu ogólnorozwojowego
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
W 1 - w trakcie rozmów ze studentami:
zaliczenie:
- student potrafi opisać wybrane elementy treningu ogólnorozwojowego
W 2 - praktyczne zaliczenie przez studenta:
rozmowa ze studentami:
- posiada wiedzę na temat głównych form motoryczno-sprawnościowych
U 1 - zaliczenie - aktywne uczestnictwo w organizacji, przebiegu i
samooceny własnej sprawności motorycznej na podstawie dostępnych kryteriów
U 2 - obserwacja studenta podczas ćwiczeń gimnastycznych i ogólno-sprawnościowych
K 1 - obserwacja studenta: posiada nawyk ciągłej dbałości o swoje bezpieczeństwo poprzez prawidłową postawę podczas zajęć
K 2 - Kontrola obecności studenta na zajęciach:
- student musi uczestniczyć we wszystkich zajęciach
- w przypadku długiego zwolnienia lekarskiego musi je zaliczyć poprzez przygotowanie zadanych prac pisemnych związanych aktywnością fizyczną,
- odrobić wszystkie nieobecności na zajęciach w formie zawartej w regulaminie zajęć WF (Regulamin UCS)
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Literatura podstawowa:
A. Ronikiewicz, Diagnostyka czynnościowa osób niepełnosprawnych, Warszawa 2009.
A. Kosmol, Teoria i praktyka sportu niepełnosprawnych, Warszawa 2008
Sport szansą życia niepełnosprawnych, red. J. Ślężyński, Polskie Stowarzyszenie Osób Niepełnosprawnych, Katowice 1997.
Literatura uzupełniająca:
G. Bręczewski, Wybrane psychospołeczne aspekty niepełnosprawności w kierunku rozwojowej wizji procesu rehabilitacji, Poznań 2010.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: