Wychowanie fizyczne - nordic - walking 5700-NWALK
Celem zajęć jest wszechstronny rozwój ciała i cech motorycznych a w szczególności wytrzymałości oraz właściwej koordynacji a także uodpornienie organizmu na różne warunki atmosferyczne. W związku z powyższym, iż zajęcia odbywają się w terenie nie bez znaczenia pozostaje fakt obcowania z przyrodą oraz związany z tym relaks. Uprawianie tej formy aktywności fizycznej pozwala w pełni poprawić kondycję fizyczną oraz samopoczucie psychiczne.
A-Przygotowanie teoretyczne i mentalne/wykład/.
B- ćwiczenia właściwe
Ad.A- wykład ma za zadanie przygotować studenta teoretycznie do dyscypliny, omówić krótko historię powstania dyscypliny jak również zwrócić uwagę na prawidłową technikę wykonywania marszu oraz wskazać podstawowe zasady, które pozwolą osiągnąć wyznaczony cel ,uwypuklić zdrowotny charakter zajęć.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- opis
Metody dydaktyczne poszukujące
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Metody oceniania:
ćwiczenia – Semestr kończy się zaliczeniem bez oceny. Podstawą zaliczenia jest 100% obecność na zajęciach oraz zaangażowanie i aktywność
W1- rozmowy z studentami, zaliczenie;student potrafi opisać podstawy techniki.
U1-obserwacja działań studenta podczas zajęć-zaliczenie.
K1-Sprawdzanie obecności ;zaliczenie,student musi odbyć,usprawiedliwić zwolnieniem lekarskim lub odrobić wszystkie zaplanowane zajęcia.
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Literatura podstawowa:
1.Aleksander Wilanowski - Nordic walking dla każdego
2.Figurscy M.T.- Nordic Walking dla ciebie
3.Piotr Wróblewski - Nordic walking
Literatura uzupełniająca:
1.Chojnowska –Siemieńczuk Nordic Walking-Ćwiczenia.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: