Wychowanie fizyczne- boccia 5700-BOCCIA
1. Nauczanie zasad bezpieczeństwa podczas zajęć sportowych
2, Poznanie podstawowych ćwiczeń w zakresie koordynacji i motoryki ciał, nauka odpowiedniego wprowadzenia do treningu
3. Doskonalenie prawidłowej postawy ciała
4. Doskonalenie umiejętności związanych z koordynacją ciaław oparciu o podstawy Boccia
5. Szczegółowe omówienie zasad gry Boccia
5. Zwiększanie motoryki ciała poprzez dobór odpowiednich ćwiczeń, doskonalenie techniki gry Boccia
6. Doskonalenie ćwiczeń w zakresie motoryki, gry Boccia
7. Doskonalenie ćwiczeń w zakresie motoryki, gry Boccia
8. Nauczanie i zapamiętywanie nowych ćwiczeń w zakresie dynamiki ciała
9. Wzrost świadomości ciała, radzenia sobie z własnymi ograniczeniami część I
10. Poznanie zasad gier para-olimpijskich
11. Doskonalenie wiedzy w zakresie praktyki gier para-olimpijskich
12 Doskonalenie nabytych umiejętności, sparingi grupowe
13. Grupowe zawody sportowe Boccia
14. Doskonalenie koordynacji ciała w zakresie gry zespołowej Boccia
15. Sprawdzian sprawności fizycznej – piłki lekarskie
16. Sprawdzian gibkości ciała – gumy rehabilitacyjne
17. Doskonalenie nabytych umiejętności
18. Ćwiczenia w grupach – sprzęt sportowy, sparing Boccia
19. Ćwiczenia w grupach – sprzęt sportowy Boccia- kontynuacja
20. Ćwiczenia w grupach – sprzęt sportowy Boccia – kontynuacja
21. Doskonalenie nabytych umiejętności
22. Sprawdzian gra Boccia, sparing
23. Wzrost świadomości ciała, radzenia sobie z własnymi ograniczeniami – część II
24. Doskonalenie nabytych umiejętności, gra Boccia
25. Doskonalenie nabytych umiejętności, gra Boccia
26.. Sprawdzian sprawności fizycznej – piłki lekarskie część II
27. Sprawdzian gibkości ciała – gumy rehabilitacyjne część II
28. Podsumowanie postępów w czasie sprawdzianów
29. Podsumowanie zajęć/ doskonalenie umiejętności
30. Wystawienie ocen
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
W 1 - w trakcie rozmów ze studentami:
zaliczenie:
- student potrafi opisać wybrane elementy gier para-olimpijskich w szczególności Boccia
W 2 - praktyczne zaliczenie przez studenta: Gra Boccia
U 1 - zaliczenie - aktywne uczestnictwo w organizacji, przebiegu i
samooceny własnej sprawności motorycznej na podstawie dostępnych kryteriów
U 2 - obserwacja studenta podczas ćwiczeń Boccia
K 1 - obserwacja studenta: posiada nawyk ciągłej dbałości o swoje bezpieczeństwo poprzez prawidłową postawę podczas zajęć
K 2 - Kontrola obecności studenta na zajęciach:
- student musi uczestniczyć we wszystkich zajęciach
- w przypadku długiego zwolnienia lekarskiego musi je zaliczyć poprzez przygotowanie zadanych prac pisemnych związanych aktywnością fizyczną,
- odrobić wszystkie nieobecności na zajęciach w formie zawartej w regulaminie zajęć WF (Regulamin UCS)
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
1. Bondarowicz M., 1983, Zabawy i gry ruchowe. Podstawy metodyczne. AWF, Warszawa.
2. Bondarowicz M. ,1995, Zabawy i gry ruchowe na cztery pory roku (wiosna, lato, jesień, zima). Bellona, Warszawa.
3. Mielniczuk M., Staniszewski T., 1999, Stare i nowe gry drużynowe. Telbit, Warszawa.
4. Toczek - Werner S. ,1995, Rekreacyjne gry ruchowe. Wydawnictwo AWF, Wrocław.
5. Trześniowski R. ,1995, Zabawy i gry i ruchowe. WSiP, Warszawa
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: