Wychowanie fizyczne - aerobic step 5700-AERO-STEP
Nauczanie i doskonalenie:
-zasad bezpieczeństwa,
-prawidłowej postawy,
-podstawowych wzorów kroków z ich nazwami, prawidłowej techniki ich wykonania,
-umiejętności reagowania na określone komendy w ściśle określony sposób,
-prostych modyfikacji kroków ( typu: Basic>mambo>pivot ),
-zapamiętywania kolejności poszczególnych elementów,
-łączenia elementów w powtarzalną całość, tzn. zapamiętywania całej choreografii,
-pracy przy muzyce, utrzymywania odpowiedniego tempa i intensywności,
-wykorzystania i stosowania różnego rodzaju przyborów, takich jak: hantle, gumy i inne,
-choreografii przy różnym sposobie ustawienia stepu (horyzontalnym, vertical step, double vertical step).
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- opis
Metody dydaktyczne poszukujące
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
W1 – rozmowy ze studentami; zaliczenie – student potrafi opisać podstawowe ćwiczenia, kroki i pozycje wyjściowe oraz korzyści zdrowotne płynące z systematycznego uprawiania treningu aerobowego
U1 - obserwacja działań studenta podczas zajęć; zaliczenie – student wykonuje do muzyki podstawowe kroki taneczne oraz potrafi koordynować oddech z wykonywanymi ćwiczeniami kształtującymi. Dodatkowo dla chętnych przeprowadzenie fragmentu zajęć dowolnej formy aerobicu.
K1 – sprawdzanie obecności; zaliczenie – podstawą zaliczenia (bez oceny) z przedmiotu jest systematyczne i aktywne uczestnictwo we wszystkich zajęciach zgodnie z przyjętym planem.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy.
Literatura
Fitness nowoczesne formy gimnastyki - praca zbiorowa pod red. dr D. Pietrzyk, Warszawa 2005
Aerobic - Z. Szot, AWFiS Gdańsk 2002
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: