Język angielski medyczny 4800-WL-opt-ja-2-Z
Przedmiot Medical German w wymiarze 120 godzin ćwiczeń (3 semestry) poświęcony jest nabyciu umiejętności praktycznych z zakresu optyki okularowej z elementami optometrii na poziomie B2 oraz, w początkowej fazie, opiera się na umiejętnościach językowych wyniesionych ze szkoły średniej.
Celem nauczania specjalistycznego języka angielskiego jest:
doskonalenie i rozwój biegłości językowej w zakresie sprawności czytania, rozumienia i mówienia w języku angielskim na poziomie B2, przyswajania specjalistycznego języka angielskiego w stopniu umożliwiającym korzystanie z piśmiennictwa popularno-naukowego, naukowego i zawodowego oraz poznawania specjalistycznej terminologii z zakresie medycyny ogólnej i optyki okularowej z elementami optometrii.
Celem przedmiotu jest nauka języka specjalistycznego obejmującego następujące dziedziny:
Podstawy anatomii oka;
Jednostki chorobowe i symptomy (jaskra, zapalenie tęczówki, zapalenie spojówek, zwyrodnienie plamki żółtej, itp.);
Siatkówka i zaburzenia widzenia, retinopatia proliferacyjna, retinopatia cukrzycowa, itp.);
Infekcje oka, diagnozowanie, leczenie;
Neurookulistyka;
Okulistyka dziecięca;
Urazy: przyczyny, objawy, leczenie;
Optyka jako dział fizyki;
Soczewka i katarakta;
Komunikacja z pacjentem,
Etyka i odpowiedzialność zawodowa w pracy okulisty i optometrysty.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
- pokaz
Metody dydaktyczne podające
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące
- klasyczna metoda problemowa
- referatu
- studium przypadku
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody odnoszące się do autentycznych lub fikcyjnych sytuacji
- metody służące prezentacji treści
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23Z: | W cyklu 2023/24Z: | W cyklu 2024/25Z: |
Kryteria oceniania
Egzamin końcowy pisemny; W1-W2; U1-U3; K1-K2
Progi punktowe określa Regulamin Dydaktyczny WL. Są one też dostępne na stronie CJSM w zakładce Wewnętrzny Regulamin Dydaktyczny.
Semestr II – IV Przedłużona obserwacja: W1-W2; U1-U3; K1-K2
Semestr II i III Kolokwium końcowe ustne; W1-W2; U1-U3; K1-K2
W semestrach II – IV przewiduje się ewaluację ciągłą, śródsemestralną: (obserwacja postępów, aktywność na zajęciach, udział w dyskusji, prezentacja, referat, przygotowanie/odgrywania dialogów/ról, itp.)
Ewaluacja końcowa, czyli kolokwium końcowe ustne dla semestrów II i III oraz egzamin – semestr IV.
Warunkiem przystąpienia do ewaluacji końcowej jest zaliczenie ewaluacji ciągłej (student może podejść do kolokwium/egzaminu, o ile był obecny i aktywny na zajęciach, przygotował wymaganą jedną prezentację itp.)
Praktyki zawodowe
Program kształcenia nie przewiduje odbycia praktyk zawodowych.
Literatura
Piśmiennictwo podstawowe
Timothy Root, OphthoBook, CreateSpace Independent Publishing Platform,
2009.
Marie McCullagh, Ros Wright, Good Practice. Communication Skills for the
Medical Practitioner, Cambridge University Press, 2008.
Piśmiennictwo uzupełniające
Eric H. Glendinning, Ron Howard, Professional English in Use:
Medicine, Cambridge University Press, 2007.
Joanna Ciecierska, Barbara Jenike, English for Medicine, PZWL 2007.
Ethel Tiersky, The Language of Medicine in English, Prentice Hall Regents 1992.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: