Język angielski 4800-WF-kos-ja-2-Z
Przedmiot Język obcy specjalistyczny (angielski) w wymiarze 120 godzin ćwiczeń w ciągu 3 semestrów ma na celu nauczenie studentów/tek specjalistycznego języka angielskiego z dziedziny kosmetologii. Przedmiot przygotowuje studentów do używania specjalistycznego języka obcego z zakresu kosmetologii w środowisku międzynarodowym w formie ustnej oraz pisemnej. Po kursie języka angielskiego specjalistycznego studenci prawidłowo konwersują, czytają i interpretują teksty z zakresu piśmiennictwa specjalistycznego. Przedmiot uczy umiejętności aktywnej rozmowy z pacjentami oraz pracownikami ochrony zdrowia. Studenci uczą się jak rozmawiać o przyczynach, prewencji i charakterystyce dolegliwości pacjenta. Zajęcia umożliwiają przećwiczenie nowego słownictwa, przygotowanie i zaprezentowania prezentacji orz referatu.
|
W cyklu 2022/23Z:
Przedmiot Język obcy specjalistyczny (angielski) w wymiarze 120 godzin ćwiczeń w ciągu 3 semestrów ma na celu nauczenie studentów/tek specjalistycznego języka angielskiego z dziedziny kosmetologii. Przedmiot przygotowuje studentów do używania specjalistycznego języka obcego z zakresu kosmetologii w środowisku międzynarodowym w formie ustnej oraz pisemnej. Po kursie języka angielskiego specjalistycznego studenci prawidłowo konwersują, czytają i interpretują teksty z zakresu piśmiennictwa specjalistycznego. Przedmiot uczy umiejętności aktywnej rozmowy z pacjentami oraz pracownikami ochrony zdrowia. Studenci uczą się jak rozmawiać o przyczynach, prewencji i charakterystyce dolegliwości pacjenta. Zajęcia umożliwiają przećwiczenie nowego słownictwa, przygotowanie i zaprezentowania prezentacji orz referatu. |
W cyklu 2025/26Z:
Przedmiot Język obcy specjalistyczny (angielski) w wymiarze 120 godzin ćwiczeń w ciągu 3 semestrów ma na celu nauczenie studentów/tek specjalistycznego języka angielskiego z dziedziny kosmetologii. Przedmiot przygotowuje studentów do używania specjalistycznego języka obcego z zakresu kosmetologii w środowisku międzynarodowym w formie ustnej oraz pisemnej. Po kursie języka angielskiego specjalistycznego studenci prawidłowo konwersują, czytają i interpretują teksty z zakresu piśmiennictwa specjalistycznego. Przedmiot uczy umiejętności aktywnej rozmowy z pacjentami oraz pracownikami ochrony zdrowia. Studenci uczą się jak rozmawiać o przyczynach, prewencji i charakterystyce dolegliwości pacjenta. Zajęcia umożliwiają przećwiczenie nowego słownictwa, przygotowanie i zaprezentowania prezentacji orz referatu. |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- wykład konwersatoryjny
- wykład problemowy
- opowiadanie
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
Metody dydaktyczne poszukujące
- klasyczna metoda problemowa
- sytuacyjna
- giełda pomysłów
- doświadczeń
- projektu
- ćwiczeniowa
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
- metody oparte na współpracy
- gry i symulacje
- metody integracyjne
- metody służące prezentacji treści
- metody odnoszące się do autentycznych lub fikcyjnych sytuacji
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2025/26Z: | W cyklu 2022/23Z: | W cyklu 2023/24Z: | W cyklu 2024/25Z: |
Kryteria oceniania
Kolokwium: W1, W2, U1,U2, K1
Prawidłowe wykonanie ćwiczeń: W1, W2, U1, U2, K1
Aktywność: K1, K2
Prezentacja: W1, W2, U2,
Egzamin: W1, W2, U1, U2: kryteria punktowe określa regulamin dydaktyczny CJSM
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Literatura podstawowa:
Gotowicka-Wolińska Tamara, English for Beauty Therapista, Wydawnictwo Lekarskie PZWL 2006 (rozdziały 1, 2 3, 12, 13, 14).
Grabarczyk Zenon, Medical English in texts and exercises, Bdgoszcz 2012 (rozdział BODY IMAGE AND PHYSICAL APPEARANCE).
Literatura uzupełniająca:
Ciecierska Joanna, Barbara Jenike, English for Medicine, PZWL 2007.
Longman Dictionary of Contemporary English, Pearson Education Limited 2004.
McCullagh M, Wright R: Good Practice. Communication Skills
for the Medical Practitioner. Cambridge University Press, 2008
Słomski Przemysław, Słownik lekarski angielsko-polski, PZWL, Warszawa 1991.
|
W cyklu 2022/23Z:
Literatura podstawowa: |
W cyklu 2025/26Z:
Literatura podstawowa: Gotowicka-Wolińska Tamara, English for Beauty Therapista, Wydawnictwo Lekarskie PZWL 2006 (rozdziały 1, 2 3, 12, 13, 14). Grabarczyk Zenon, Medical English in texts and exercises, Bdgoszcz 2012 (rozdział BODY IMAGE AND PHYSICAL APPEARANCE). Literatura uzupełniająca: Ciecierska Joanna, Barbara Jenike, English for Medicine, PZWL 2007. Longman Dictionary of Contemporary English, Pearson Education Limited 2004. for the Medical Practitioner. Cambridge University Press, 2008 Słomski Przemysław, Słownik lekarski angielsko-polski, PZWL, Warszawa 1991. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: