Język angielski 4800-WF-kos-ja-2-Z
Przedmiot Język obcy specjalistyczny (angielski) w wymiarze 120 godzin ćwiczeń w ciągu 3 semestrów ma na celu nauczenie studentów/tek specjalistycznego języka angielskiego z dziedziny kosmetologii. Przedmiot przygotowuje studentów do używania specjalistycznego języka obcego z zakresu kosmetologii w środowisku międzynarodowym w formie ustnej oraz pisemnej. Po kursie języka angielskiego specjalistycznego studenci prawidłowo konwersują, czytają i interpretują teksty z zakresu piśmiennictwa specjalistycznego. Przedmiot uczy umiejętności aktywnej rozmowy z pacjentami oraz pracownikami ochrony zdrowia. Studenci uczą się jak rozmawiać o przyczynach, prewencji i charakterystyce dolegliwości pacjenta. Zajęcia umożliwiają przećwiczenie nowego słownictwa, przygotowanie i zaprezentowania prezentacji orz referatu.
W cyklu 2022/23Z:
Przedmiot Język obcy specjalistyczny (angielski) w wymiarze 120 godzin ćwiczeń w ciągu 3 semestrów ma na celu nauczenie studentów/tek specjalistycznego języka angielskiego z dziedziny kosmetologii. Przedmiot przygotowuje studentów do używania specjalistycznego języka obcego z zakresu kosmetologii w środowisku międzynarodowym w formie ustnej oraz pisemnej. Po kursie języka angielskiego specjalistycznego studenci prawidłowo konwersują, czytają i interpretują teksty z zakresu piśmiennictwa specjalistycznego. Przedmiot uczy umiejętności aktywnej rozmowy z pacjentami oraz pracownikami ochrony zdrowia. Studenci uczą się jak rozmawiać o przyczynach, prewencji i charakterystyce dolegliwości pacjenta. Zajęcia umożliwiają przećwiczenie nowego słownictwa, przygotowanie i zaprezentowania prezentacji orz referatu. |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- wykład konwersatoryjny
- wykład problemowy
- opowiadanie
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
Metody dydaktyczne poszukujące
- klasyczna metoda problemowa
- sytuacyjna
- giełda pomysłów
- doświadczeń
- projektu
- ćwiczeniowa
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
- metody oparte na współpracy
- gry i symulacje
- metody integracyjne
- metody służące prezentacji treści
- metody odnoszące się do autentycznych lub fikcyjnych sytuacji
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23Z: | W cyklu 2024/25Z: | W cyklu 2023/24Z: |
Kryteria oceniania
Kolokwium: W1, W2, U1,U2, K1
Prawidłowe wykonanie ćwiczeń: W1, W2, U1, U2, K1
Aktywność: K1, K2
Prezentacja: W1, W2, U2,
Egzamin: W1, W2, U1, U2: kryteria punktowe określa regulamin dydaktyczny CJSM
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Literatura podstawowa:
Gotowicka-Wolińska Tamara, English for Beauty Therapista, Wydawnictwo Lekarskie PZWL 2006 (rozdziały 1, 2 3, 12, 13, 14).
Grabarczyk Zenon, Medical English in texts and exercises, Bdgoszcz 2012 (rozdział BODY IMAGE AND PHYSICAL APPEARANCE).
Literatura uzupełniająca:
Ciecierska Joanna, Barbara Jenike, English for Medicine, PZWL 2007.
Longman Dictionary of Contemporary English, Pearson Education Limited 2004.
McCullagh M, Wright R: Good Practice. Communication Skills
for the Medical Practitioner. Cambridge University Press, 2008
Słomski Przemysław, Słownik lekarski angielsko-polski, PZWL, Warszawa 1991.
W cyklu 2022/23Z:
Literatura podstawowa: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: