Język angielski
4800-WF-far-ja-3n-Z
Przedmiot Język obcy specjalistyczny (angielski) w wymiarze 150 godzin ćwiczeń przez 4 semestry ma na celu nauczenie studentów/tek specjalistycznego języka angielskiego dla farmaceutów. Przedmiot przygotowuje studentów/tki do używania specjalistycznego języka obcego z zakresu farmacji w środowisku międzynarodowym zarówno w formie ustnej jak i pisemnej. Po kursie języka angielskiego specjalistycznego studenci/tki prawidłowo konwersują, czytają i interpretują teksty z zakresu piśmiennictwa specjalistycznego. Przedmiot uczy umiejętności aktywnej rozmowy z pacjentami oraz specjalistami z zakresu farmacji. Studenci/tki uczą się jak rozmawiać o przyczynach, prewencji i charakterystyce dolegliwości pacjenta. Przedmiot uczy wyrażania opinii w kontekstach farmaceutycznych. Zajęcia umożliwiają przećwiczenie nowego słownictwa, przygotowanie i zaprezentowanie referatu i prezentacji. Przedmiot daje możliwość przygotowania się do wystąpień na konferencjach i sympozjach za granicą w zakresie studiowanej specjalności.
Całkowity nakład pracy studenta
1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
− udział w wykładach: 0 godzin
− udział w ćwiczeniach: 150 godzin (po 40 godzin w semestrze II, III i IV oraz 30 godzin semestrze V)
− konsultacje: 4 godziny
− przeprowadzenie egzaminu pisemnego: 1 godzina
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 157 godzin, co odpowiada 6,28 punktu ECTS
2. Bilans nakładu pracy studentów/ek:
− udział w wykładach: 0 godzin
− udział w ćwiczeniach: 150 godzin
− konsultacje: 4 godziny
− wcześniejsze przygotowanie i uzupełnienie notatek: 25 godzin
− wymagane powtórzenie materiału: 19 godzin
− przygotowanie do kolokwium i udział w kolokwium: 15 godzin
− przygotowanie do egzaminu i udział w egzaminie: 15 godzin
Łącznie: 228 godzin, co odpowiada 9,12 punktu ECTS
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
− zebranie i wybór odpowiednich materiałów do zajęć: 2 godziny
− czytanie i tłumaczenie wskazanego piśmiennictwa naukowego: 20 godzin
− konsultacje badawczo-naukowe: 0 godzin
− przygotowanie do ćwiczeń objętych aktywnością naukową: 0 godzin
Łączny nakład pracy studenta/tki związany z prowadzonymi badaniami naukowymi wynosi 22 godziny, co odpowiada 0,88 pkt. ECTS
4. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej (-ych) praktyki (praktyk): nie dotyczy
Efekty uczenia się - wiedza
Rok I sem. II
W1: Zna słownictwo w j. angielskim opisujące anatomię człowieka oraz funkcje organów i procesów w nim zachodzących
W2: Zna słownictwo w j. angielskim opisujące rodzaje leków, ich postać oraz drogę ich podawania
W3: Zna terminologię w zakresie dziedziny nauk farmaceutycznych w języku angielskim, a w szczególności słownictwo dotyczące zawodu farmaceuty
Rok II sem. III
W1: Zna słownictwo w j. angielskim opisujące dawkowanie leków
W2: Zna słownictwo w j. angielskim opisujące proces wypisywania recept na leki
W3: Zna słownictwo w j. angielskim dotyczące informacji dla pacjenta zawartych w ulotkach do leków
W4: Zna słownictwo w j. angielskim opisujące układ oddechowy oraz związane z nim choroby i leki
Rok II sem, IV
W1: Zna słownictwo w j. angielskim opisujące układ sercowo-naczyniowy oraz związane z nim choroby i leki
W2: Zna słownictwo w j. angielskim opisujące układ pokarmowy oraz związane z nim choroby i leki
W3: Zna słownictwo w j. angielskim opisujące układ dokrewny oraz związane z nim choroby i leki
W4: Zna słownictwo w j. angielskim opisujące układ moczowy oraz związane z nim choroby i leki
Rok III sem. V
W1: Zna słownictwo w j. angielskim opisujące formy antykoncepcji
W2: Zna słownictwo w j. angielskim dotyczące chorób dzieci
W3: Zna słownictwo w j. angielskim dotyczące zestawu pierwszej pomocy oraz leków podróżnych
W4: Zna zasady dotyczące tworzenia oficjalnej korespondencji w j. angielskim
W5: Zna terminologię w j. angielskim opisującą pierwiastki chemiczne
Efekty uczenia się - umiejętności
U1: Potrafi prowadzić rozmowę w języku angielskim w środowisku pracy (K_EU32)
U2: Potrafi stosować specjalistyczne słownictwo i wyrażenia w j. angielskim z zakresu farmacji (K_EU32)
U3: Potrafi czytać ze zrozumieniem anglojęzyczną literaturę fachową oraz formułować wnioski w języku angielskim z własnych pomiarów lub obserwacji; (K_K2, K_K7, K_K8)
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
K1: Ma gotowość do pracy w zespole, potrafi prowadzić dialog w języku angielskim.
K2: Ma świadomość konieczności ciągłego uzupełniania wiedzy językowej w zakresie wykonywanego zawodu i samokształcenia.
Metody dydaktyczne
- analiza tekstów: czytanie, tłumaczenie, wymowa
- prezentacje
- referaty
- konwersacje
- słuchowiska
Metody dydaktyczne podające
- wykład konwersatoryjny
- opis
- pogadanka
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
Metody dydaktyczne poszukujące
- studium przypadku
- referatu
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody odnoszące się do autentycznych lub fikcyjnych sytuacji
Rodzaj przedmiotu
przedmiot obligatoryjny
Wymagania wstępne
Student/ka rozpoczynający/a kurs zna język angielski na poziomie B1+ (B1+ według Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego).
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Kolokwium: W1, W2, U1,U2, K1
Prawidłowe wykonanie ćwiczeń: W1, W2, U1, U2, K1
Aktywność: K1, K2
Referat i prezentacja: W1, W2, U2, U3
Egzamin: W1, W2, U1, U2
Oceny są wystawiane według liczby uzyskanych punktów zgodnie z poniższą tabelą (dostępną również w wewnętrznym regulaminie dydaktycznym CJSM):
% uzyskanych punktów ocena
92-100 bdb (5)
84-91 db+ (4+)
76-83 db (4)
68-75 dst+ (3+)
60-67 dst (3)
0-59 ndst (2)
Studentom przysługuje prawo do poprawy kolokwiów i egzaminu, w sesji poprawkowej, na zasadach obowiązujących w terminie pierwszym.
Praktyki zawodowe
Program kształcenia nie przewiduje odbycia praktyk zawodowych
Literatura
Literatura podstawowa
1. English for Pharmacists; Dycha ,M.; Warszawa 2016
2. English for Pharmacists; Kierczak, A.; PZWL; 2009
3. English for Medicine; Ciecierska, J., Jenike, B.; Wydawnictwo Lekarskie PZWL; 2007
Literatura uzupełniająca
1. Test your professional English: Pohl,A.; Pearson Education Limited, 2003
W cyklu 2022/23Z:
Literatura podstawowa 1. English for Pharmacists; Dycha ,M.; Warszawa 2016 2. English for Pharmacists; Kierczak, A.; PZWL; 2009 3. English for Medicine; Ciecierska, J., Jenike, B.; Wydawnictwo Lekarskie PZWL; 2007
Literatura uzupełniająca 1. Test your professional English: Pohl,A.; Pearson Education Limited, 2003
|
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: