Język angielski
4800-WF-far-ja-2-Z
Lektorat:
Przedmiot Język obcy specjalistyczny (angielski) w wymiarze 150 godzin ćwiczeń przez 4 semestry ma na celu nauczenie studentów/tek specjalistycznego języka angielskiego dla farmaceutów. Przedmiot przygotowuje studentów/tki do używania specjalistycznego języka obcego z zakresu farmacji w środowisku międzynarodowym zarówno w formie ustnej jak i pisemnej. Po kursie języka angielskiego specjalistycznego studenci/tki prawidłowo konwersują, czytają i interpretują teksty z zakresu piśmiennictwa specjalistycznego. Przedmiot uczy umiejętności aktywnej rozmowy z pacjentami oraz specjalistami z zakresu farmacji. Studenci/tki uczą się jak rozmawiać o przyczynach, prewencji i charakterystyce dolegliwości pacjenta. Przedmiot uczy wyrażania opinii w farmaceutycznych. Zajęcia umożliwiają przećwiczenie nowego słownictwa, przygotowanie i zaprezentowania referatu i prezentacji. Przedmiot daje możliwość przygotowania się do wystąpień na konferencjach i sympozjach za granicą w zakresie studiowanej specjalności.
W cyklu 2022/23Z:
Lektorat: Przedmiot Język obcy specjalistyczny (angielski) w wymiarze 150 godzin ćwiczeń przez 4 semestry ma na celu nauczenie studentów/tek specjalistycznego języka angielskiego dla farmaceutów. Przedmiot przygotowuje studentów/tki do używania specjalistycznego języka obcego z zakresu farmacji w środowisku międzynarodowym zarówno w formie ustnej jak i pisemnej. Po kursie języka angielskiego specjalistycznego studenci/tki prawidłowo konwersują, czytają i interpretują teksty z zakresu piśmiennictwa specjalistycznego. Przedmiot uczy umiejętności aktywnej rozmowy z pacjentami oraz specjalistami z zakresu farmacji. Studenci/tki uczą się jak rozmawiać o przyczynach, prewencji i charakterystyce dolegliwości pacjenta. Przedmiot uczy wyrażania opinii w farmaceutycznych. Zajęcia umożliwiają przećwiczenie nowego słownictwa, przygotowanie i zaprezentowania referatu i prezentacji. Przedmiot daje możliwość przygotowania się do wystąpień na konferencjach i sympozjach za granicą w zakresie studiowanej specjalności.
|
W cyklu 2023/24Z:
Lektorat: Przedmiot Język obcy specjalistyczny (angielski) w wymiarze 150 godzin ćwiczeń przez 4 semestry ma na celu nauczenie studentów/tek specjalistycznego języka angielskiego dla farmaceutów. Przedmiot przygotowuje studentów/tki do używania specjalistycznego języka obcego z zakresu farmacji w środowisku międzynarodowym zarówno w formie ustnej jak i pisemnej. Po kursie języka angielskiego specjalistycznego studenci/tki prawidłowo konwersują, czytają i interpretują teksty z zakresu piśmiennictwa specjalistycznego. Przedmiot uczy umiejętności aktywnej rozmowy z pacjentami oraz specjalistami z zakresu farmacji. Studenci/tki uczą się jak rozmawiać o przyczynach, prewencji i charakterystyce dolegliwości pacjenta. Przedmiot uczy wyrażania opinii w farmaceutycznych. Zajęcia umożliwiają przećwiczenie nowego słownictwa, przygotowanie i zaprezentowania referatu i prezentacji. Przedmiot daje możliwość przygotowania się do wystąpień na konferencjach i sympozjach za granicą w zakresie studiowanej specjalności.
|
W cyklu 2024/25Z:
Lektorat: Przedmiot Język obcy specjalistyczny (angielski) w wymiarze 150 godzin ćwiczeń przez 4 semestry ma na celu nauczenie studentów/tek specjalistycznego języka angielskiego dla farmaceutów. Przedmiot przygotowuje studentów/tki do używania specjalistycznego języka obcego z zakresu farmacji w środowisku międzynarodowym zarówno w formie ustnej jak i pisemnej. Po kursie języka angielskiego specjalistycznego studenci/tki prawidłowo konwersują, czytają i interpretują teksty z zakresu piśmiennictwa specjalistycznego. Przedmiot uczy umiejętności aktywnej rozmowy z pacjentami oraz specjalistami z zakresu farmacji. Studenci/tki uczą się jak rozmawiać o przyczynach, prewencji i charakterystyce dolegliwości pacjenta. Przedmiot uczy wyrażania opinii w farmaceutycznych. Zajęcia umożliwiają przećwiczenie nowego słownictwa, przygotowanie i zaprezentowania referatu i prezentacji. Przedmiot daje możliwość przygotowania się do wystąpień na konferencjach i sympozjach za granicą w zakresie studiowanej specjalności.
|
Całkowity nakład pracy studenta
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
udział w wykładach: 0 godzin
udział w ćwiczeniach: 150 godzin (po 40 godzin w semestrze II, III i IV oraz 30 godzin semestrze V)
konsultacje: 4 godziny
2. Bilans nakładu pracy studentów/ek:
udział w wykładach: 0 godzin
udział w ćwiczeniach: 150 godzin
konsultacje: 4 godziny
wcześniejsze przygotowanie i uzupełnienie notatek: 30 godzin
wymagane powtórzenie materiału: 25 godzin
przygotowanie do kolokwium i udział w kolokwium: 20 godzin
przygotowanie do egzaminu i udział w egzaminie: 20 godzin
Łączny nakład pracy studenta wynosi 249 godzin, co odpowiada 10 punktom ECTS.
Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
Nie dotyczy
Czas wymagany do przygotowania się i uczestnictwa w procesie oceniania:
wymagane powtórzenie materiału: 25 godzin
przygotowanie do kolokwium i udział w kolokwium: 20 godzin
przygotowanie do egzaminu i udział w egzaminie: 20 godzin
Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki: nie dotyczy.
Efekty uczenia się - wiedza
Rok I sem. II
W1: Zna angielskie słówka i zwroty przydatne w kontaktach z pacjentem w aptece.
W2: Zna słownictwo w języku angielskim opisujące rodzaje leków, ich postać oraz drogę ich podania.
W3: Zna terminologię w zakresie dziedziny nauk farmaceutycznych w języku angielskim, a w szczególności słownictwo dotyczące zawodu farmaceuty
Rok II sem. III
W1: Zna angielskie słownictwo opisujące układ oddechowy oraz związane z nim choroby i leki.
W2: Zna słownictwo w j. angielskim odnoszące się do układu krwionośnego; nazwy chorób i rodzaj stosowanych nasercowych leków.
W3: Zna słownictwo w j. angielskim dotyczące informacji dla pacjenta zawartych w ulotkach do leków.
Rok II sem, IV
W1: Zna słownictwo w j. angielskim opisujące układ pokarmowy oraz powiązane z nim choroby i leki.
W2: Zna terminologię angielską dotyczącą układu dokrewnego oraz jego choroby i leki.
W3: Zna słownictwo w j. angielskim odnoszące się do układu moczowego oraz związane z nim choroby i sposoby leczenia z zastosowaniem odpowiednich leków.
Rok III sem. V
W1: Zna słownictwo w j. angielskim opisujące formy antykoncepcji.
W2: Zna słownictwo w j. angielskim dotyczące chorób dzieci
W3: Zna słownictwo w j. angielskim dotyczące zestawu pierwszej pomocy oraz leków stosowanych w podróży.
W4: Zna słownictwo przydatne w pracy w laboratorium.
W4: Zna terminologię w j. angielskim opisującą pierwiastki chemiczne
Efekty uczenia się - umiejętności
U1: Potrafi prowadzić rozmowę w języku angielskim w środowisku pracy (K_EU32)
U2: Potrafi stosować specjalistyczne słownictwo i wyrażenia w j. angielskim z zakresu farmacji (K_EU32)
U3: potrafi czytać ze zrozumieniem anglojęzyczną literaturę fachową oraz formułować wnioski w języku angielskim z własnych pomiarów lub obserwacji; (K_K2, K_K7, K_K8)
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
K1: ma gotowość do pracy w zespole, potrafi prowadzić dialog w języku angielskim.
K2: ma świadomość konieczności ciągłego uzupełniania wiedzy językowej w zakresie wykonywanego zawodu i samokształcenia.
Metody dydaktyczne
Lektorat:
- analiza tekstów: czytanie, tłumaczenie, wymowa
- prezentacje
- dialogi
- konwersacje
- zajęcia z zastosowaniem technik multimedialnych
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- opis
- wykład konwersatoryjny
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące
- klasyczna metoda problemowa
- ćwiczeniowa
- giełda pomysłów
- referatu
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody wymiany i dyskusji
- metody służące prezentacji treści
- metody odnoszące się do autentycznych lub fikcyjnych sytuacji
Rodzaj przedmiotu
przedmiot obligatoryjny
Wymagania wstępne
Student/ka rozpoczynający/a kurs zna język angielski na poziomie B1+ (B1+ według Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego).
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23Z: | W cyklu 2024/25Z: | W cyklu 2023/24Z: |
Kryteria oceniania
Kolokwium
Prawidłowe wykonanie ćwiczeń
Aktywność
Referat i prezentacja
Egzamin (III rok)
Oceny są wystawiane według liczby uzyskanych punktów zgodnie z poniższą tabelą (dostępną również w wewnętrznym regulaminie dydaktycznym CJSM):
% uzyskanych punktów
ocena
92-100
bdb (5)
84-91
db+ (4+)
76-83
db (4)
68-75
dst+ (3+)
60-67
dst (3)
0-59
ndst (2)
Studentom przysługuje prawo do poprawy kolokwiów i egzaminu, w sesji poprawkowej, na zasadach obowiązujących w terminie pierwszym
Praktyki zawodowe
Literatura
Język obcy – angielski
Literatura podstawowa
1. English for Pharmacists; Dycha ,M.; Warszawa 2016
2. English for Pharmacists; Kierczak, A.; PZWL; 2009
3. English for Medicine; Ciecierska, J., Jenike, B.; Wydawnictwo Lekarskie PZWL; 2007
Literatura uzupełniająca
Dodatkowe materiały dydaktyczne z internetu
W cyklu 2022/23Z:
Język obcy – angielski Literatura podstawowa 1. English for Pharmacists; Dycha ,M.; Warszawa 2016 2. English for Pharmacists; Kierczak, A.; PZWL; 2009 3. English for Medicine; Ciecierska, J., Jenike, B.; Wydawnictwo Lekarskie PZWL; 2007
Literatura uzupełniająca 1. Test your professional English: Pohl,A.; Pearson Education Limited, 2003
|
W cyklu 2023/24Z:
Język obcy – angielski Literatura podstawowa 1. English for Pharmacists; Dycha ,M.; Warszawa 2016 2. English for Pharmacists; Kierczak, A.; PZWL; 2009 3. English for Medicine; Ciecierska, J., Jenike, B.; Wydawnictwo Lekarskie PZWL; 2007
Literatura uzupełniająca 1. Test your professional English: Pohl,A.; Pearson Education Limited, 2003
|
W cyklu 2024/25Z:
Język obcy – angielski Literatura podstawowa 1. English for Pharmacists; Dycha ,M.; Warszawa 2016 2. English for Pharmacists; Kierczak, A.; PZWL; 2009 3. English for Medicine; Ciecierska, J., Jenike, B.; Wydawnictwo Lekarskie PZWL; 2007
Literatura uzupełniająca 1. Test your professional English: Pohl,A.; Pearson Education Limited, 2003
|
Uwagi
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: