Język angielski
4800-WF-KOSJAUSM1L
Przedmiot język angielski specjalistyczny w wymiarze 120 godzin ćwiczeń przygotowuje studenta do posługiwania się w sposób czynny i bierny fachowym językiem angielskim z zakresu kosmetologii. Po ukończeniu całego cyklu kształcenia (3 semestry) student posługuje się językiem fachowym (na poziomie europejskim B1+/B2) w środowisku międzynarodowym. Prawidłowo czyta i interpretuje teksty z zakresu piśmiennictwa fachowego. Potrafi wyszukiwać potrzebne mu informacje w języku angielskim
w dostępnych źródłach i bazach danych. W trakcie kursu uczy się konwersacji na tematy fachowe oraz wyrażania opinii w sprawach dotyczących studiowanej specjalności. Poznaje zasady funkcjonowania gabinetu kosmetycznego, ma okazję poszerzać swoje kompetencje społeczne poprzez pracę w grupie. Uczy się zwrotów potrzebnych do właściwej komunikacji z klientami salonu kosmetycznego. Treści nauczania zawarte w programie przedmiotu język angielski odnoszą się do fachowej wiedzy studentów kosmetologii zdobywanej równolegle na zajęciach kierunkowych
w języku polskim.
Całkowity nakład pracy studenta
1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
udział w ćwiczeniach - 30 godz. – 1 pkt ECTS
konsultacje: 5 godzin.
2. Bilans nakładu pracy studenta:
udział w ćwiczeniach: 30 godzin,
konsultacje: 5 godzin,
przygotowanie do zajęć: 5 godzin,
przygotowanie do kolokwiów: 5 godzin,
przygotowanie do egzaminu + egzamin: 4 + 1 = 5 godzin.
Liczba godzin pracy samodzielnej: przygotowanie do zajęć, pisanie prac, czytanie literatury- 45godz – 1,5 pkt ECTS
Liczba godzin potrzebna do przygotowania się do zaliczenia przedmiotu – 12 godz. – 0,5 pkt ECTS
3. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa
w procesie oceniania:
przygotowanie do kolokwiów: 30 godzin.
1. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
nie dotyczy.
2. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
przygotowanie do kolokwiów: 5 godzin,
przygotowanie do egzaminu i egzamin: 4 + 1 = 5 godzin
Łączny nakład pracy studenta związany z przygotowaniem
do uczestnictwa w procesie oceniania wynosi 17 godzin,
co odpowiada 0,7 punktu ECTS.
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi 100 godziny, co odpowiada 4,2 punktom ECTS.
3. Bilans nakładu pracy studenta poświęcony zdobywaniu kompetencji społecznych w zakresie oraz laboratoriów.
Kształcenie w dziedzinie afektywnej poprzez proces samokształcenia:
udział w konsultacjach: 1 godzina.
Łączny czas pracy studenta potrzebny do zdobywania kompetencji społecznych w zakresie laboratoriów wynosi 1 godzinę, co odpowiada 0,04 punktu ECTS.
4. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki:
nie dotyczy.
Efekty uczenia się - wiedza
W1: student zna terminologię dotyczącą budowy ciała ludzkiego, stanu zdrowia, chorób skóry, kosmetyków oraz zabiegów upiększających w języku obcym (K_W37)
W2: Student zna język obcy na poziomie B2 (K_W36)
Efekty uczenia się - umiejętności
U1: student potrafi czytać ze zrozumieniem fachową literaturę obcojęzyczną, swobodnie komunikować się w środowisku zawodowym (z personelem medycznym, pomocniczym, pacjentami, klientami) oraz wypełniać standardowe formularze i dokumenty
w języku obcym (K_U34)
U2: student posiada umiejętność wyszukiwania literatury naukowej i publikacji z zasobów bibliograficznych uczelni oraz baz pełno tekstowych dostępnych on-line (K_U41)
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
K1: student potrafi skutecznie i taktownie komunikować się
z klientami, współpracownikami i pracownikami służby zdrowia
w języku obcym (K_K11)
Metody dydaktyczne
Lektorat:
analiza tekstów: czytanie, tłumaczenie, wymowa
prezentacje
referaty
konwersacje
słuchowiska
ćwiczenia leksykalno-gramatyczne
gry
symulacje
Metody dydaktyczne eksponujące
- symulacyjna (gier symulacyjnych)
Metody dydaktyczne podające
- pogadanka
- opis
Metody dydaktyczne poszukujące
- panelowa
- projektu
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody integracyjne
- metody służące prezentacji treści
- gry i symulacje
Rodzaj przedmiotu
przedmiot obligatoryjny
Wymagania wstępne
Do realizacji opisywanego przedmiotu niezbędna jest znajomość języka obcego na poziomie A2+/B1 według poziomu biegłości językowej Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024/25L: | W cyklu 2023/24L: | W cyklu 2022/23L: |
Kryteria oceniania
Egzamin końcowy teoretyczny po drugim roku składa się
z zagadnień testowych i zadań otwartych dotyczących wiedzy zdobytej podczas ćwiczeń. Do uzyskania pozytywnej oceny konieczne jest zdobycie 60% punktów.
Wartości punktowe poszczególnych ocen są następujące:
Ocena Dodatkowe punkty
dostateczny 0 pkt.
dostateczny plus 0 pkt.
dobry 1 pkt.
dobry plus 2 pkt.
bardzo dobry 3 pkt.
Kolokwia, sprawdziany pisemne: zaliczenie na ocenę
na podstawie testu, odpowiedzi ustnej oraz referatu.
Egzamin końcowy ≥ 60% (W1, U2)
Kolokwia ≥ 60% (W1, U2)
Referat: ≥ 60% (W1, U1, U2, K1)
Przedłużona obserwacja/Aktywność (≥ 50% lub 1-3 punkty;
3 punkty = ocena bardzo dobry) (W1, U1, U2, K1)
Praktyki zawodowe
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Ciecierska J, Jenike B: English for Medicine. PZWL, Warszawa 2007.
2. Gotowicka T, Patoka Z. M: English for Beauty Therapists. Wydawnictwo Lekarskie PZWL, Warszawa 2013.
Literatura uzupełniająca:
1. Cullagh M. M, Wright R: Good practice. Communication skills for the medical practitioner. Cambridge University Press 2008.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: