Język polski 4800-WF-FAR-JP-2-L
The Polish language as a foreign subject in 150 hours of classes prepares
the student to use the language at A1 level. The student can apply basic
expressions and build statements for satisfying specific needs. Student can
lead a simple conversation with the patient and ask simple questions
related to his private life, place of residence, family situation, health
condition. Student learns basic medical vocabulary, knowledge of which is necessary during the internship. Maximilian Berlitz's method is applied,
which consists in using in the first phase of teaching simple phrases
necessary in simple communication. This method focuses on developing
communication skills, and the phonic code is put above the graphic code.
Teaching grammar is limited to the minimum necessary.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
- symulacyjna (gier symulacyjnych)
- drama
- pokaz
Metody dydaktyczne podające
- opis
- opowiadanie
- wykład problemowy
Metody dydaktyczne poszukujące
- doświadczeń
- laboratoryjna
- ćwiczeniowa
- obserwacji
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
- metody oparte na współpracy
- metody integracyjne
- metody służące prezentacji treści
- metody wymiany i dyskusji
- gry i symulacje
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
Leading textbook:
Karolina Sołtowska, Tadeusz Jurek, Język polski w pigułce, Poznań 2010
Extra textbooks:
Magdalena Ławnicka-Borońska , Język polski w medycynie. A Guide to Polish in Medical Practice, Warszawa 2013
Jurek, T., 2007. Proszę mi powiedzieć, co się stało? Podręcznik języka polskiego dla studentów medycyny. Poznań: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Medycznego im. Karola Marcinkowskiego.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: