Język angielski 4800-NoZ-rat-ja-2-Z
Przedmiot Język angielski w wymiarze 120 godzin ćwiczeń (3 semestry) przygotowuje studenta w sposób adekwatny do posługiwania się w sposób czynny i bierny medycznym językiem angielskim z zakresu medycyny ogólnej. Po ukończeniu kursu student posługuje się angielskim językiem fachowym w środowisku międzynarodowym – anglojęzycznym. Prawidłowo czyta i interpretuje teksty z zakresu piśmiennictwa fachowego. W trakcie kursu uczy się konwersacji na tematy fachowe oraz wyrażania opinii w sprawach dotyczących studiowanych specjalności. Potrafi komunikować się z personelem medycznym w środowisku anglojęzycznym (praktyki zawodowe, sympozja i konferencje naukowe). Treści programowe obejmują podstawy nauk teoretycznych (anatomia, fizjologia, patofizjologia). Studenci są wprowadzani w podstawy medycyny klinicznej , poprzez słownictwo i odgrywanie ról (dialogi, praca parami). Studenci potrafią komunikować się w zakresie tematów medycznych „sensytywnych” (poziom B2-B2+): wywiad społeczny z pacjentem, rozmowa na tematy życia i śmierci pacjent-ratownik, rozmowa z pacjentem i rodziną na temat trudnych rokowań terapeutycznych. Poznają słownictwo wyrażające empatię w stosunku do pacjenta, mobilizowanie pacjenta do współpracy z ratownikiem, analizę potrzeb psychicznych i fizycznych pacjenta terminalnie chorego.
W cyklu 2022/23Z:
Przedmiot Język angielski w wymiarze 120 godzin ćwiczeń (3 semestry) przygotowuje studenta w sposób adekwatny do posługiwania się w sposób czynny i bierny medycznym językiem angielskim z zakresu medycyny ogólnej. Po ukończeniu kursu student posługuje się angielskim językiem fachowym w środowisku międzynarodowym – anglojęzycznym. Prawidłowo czyta i interpretuje teksty z zakresu piśmiennictwa fachowego. W trakcie kursu uczy się konwersacji na tematy fachowe oraz wyrażania opinii w sprawach dotyczących studiowanych specjalności. Potrafi komunikować się z personelem medycznym w środowisku anglojęzycznym (praktyki zawodowe, sympozja i konferencje naukowe). Treści programowe obejmują podstawy nauk teoretycznych (anatomia, fizjologia, patofizjologia). Studenci są wprowadzani w podstawy medycyny klinicznej , poprzez słownictwo i odgrywanie ról (dialogi, praca parami). Studenci potrafią komunikować się w zakresie tematów medycznych „sensytywnych” (poziom B2-B2+): wywiad społeczny z pacjentem, rozmowa na tematy życia i śmierci pacjent-ratownik, rozmowa z pacjentem i rodziną na temat trudnych rokowań terapeutycznych. Poznają słownictwo wyrażające empatię w stosunku do pacjenta, mobilizowanie pacjenta do współpracy z ratownikiem, analizę potrzeb psychicznych i fizycznych pacjenta terminalnie chorego. |
W cyklu 2024/25Z:
Przedmiot Język angielski w wymiarze 120 godzin ćwiczeń (3 semestry) przygotowuje studenta w sposób adekwatny do posługiwania się w sposób czynny i bierny medycznym językiem angielskim z zakresu medycyny ogólnej. Po ukończeniu kursu student posługuje się angielskim językiem fachowym w środowisku międzynarodowym – anglojęzycznym. Prawidłowo czyta i interpretuje teksty z zakresu piśmiennictwa fachowego. W trakcie kursu uczy się konwersacji na tematy fachowe oraz wyrażania opinii w sprawach dotyczących studiowanych specjalności. Potrafi komunikować się z personelem medycznym w środowisku anglojęzycznym (praktyki zawodowe, sympozja i konferencje naukowe). Treści programowe obejmują podstawy nauk teoretycznych (anatomia, fizjologia, patofizjologia). Studenci są wprowadzani w podstawy medycyny klinicznej , poprzez słownictwo i odgrywanie ról (dialogi, praca parami). Studenci potrafią komunikować się w zakresie tematów medycznych „sensytywnych” (poziom B2-B2+): wywiad społeczny z pacjentem, rozmowa na tematy życia i śmierci pacjent-ratownik, rozmowa z pacjentem i rodziną na temat trudnych rokowań terapeutycznych. Poznają słownictwo wyrażające empatię w stosunku do pacjenta, mobilizowanie pacjenta do współpracy z ratownikiem, analizę potrzeb psychicznych i fizycznych pacjenta terminalnie chorego. |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23Z: | W cyklu 2023/24Z: | W cyklu 2024/25Z: |
Kryteria oceniania
Pisemne kolokwia zaliczeniowe
Pisemny egzamin na koniec semestru 4, rok II
Oceny wystawiane są zgodnie z poniższą punktacją:
Punktacja Ocena
0 – 59% ndst
60 – 67% dst
68 – 75% dst +
76 – 83% db
84 – 91% db+
92 – 100% bdb
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
LITERATURA PODSTAWOWA
1. M.Patoka, I.Okulicz: English for Paramedics, PZWL,2012
2. Ciecierska, B. Jenike – „English for Medicine”, PZWL, 2007.
3. M. Mc Cullagh, R. Wright –„Good Practice. Communication Skills for the Medical Practitioner”, Cambridge University Press, 2008
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA
4. V. Evans, J. Dooley, Trang M Tran, Md., “Career paths/Medical”, Express Publishing. 2014.
5. E. Tiersky & M. Tiersky, "The Language of Medicine in English " Prentice Hall Regents, 2001.
6. Z. Patoka, "English for Public Health", PZWL, 2008.
W cyklu 2022/23Z:
LITERATURA PODSTAWOWA LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA |
W cyklu 2024/25Z:
LITERATURA PODSTAWOWA LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: