Język angielski
4800-NoZ-au-ja-2-Z
Lektorat:
Przedmiot Język obcy specjalistyczny (angielski) w wymiarze 120 godzin ćwiczeń w ciągu 3 semestrów ma na celu nauczenie studentów/tek specjalistycznego języka angielskiego z dziedziny audiofonologii. Przedmiot przygotowuje studentów do używania specjalistycznego języka obcego z zakresu audiofonologii w środowisku międzynarodowym w formie ustnej oraz pisemnej. Po kursie języka angielskiego specjalistycznego studenci prawidłowo konwersują, czytają i interpretują teksty z zakresu piśmiennictwa specjalistycznego. Przedmiot uczy umiejętności aktywnej rozmowy z pacjentami oraz pracownikami ochrony zdrowia. Studenci uczą się jak rozmawiać o przyczynach, prewencji i charakterystyce dolegliwości pacjenta. Zajęcia umożliwiają przećwiczenie nowego słownictwa, przygotowanie i zaprezentowania prezentacji orz referatu.
W cyklu 2022/23Z:
Lektorat: Przedmiot Język obcy specjalistyczny (angielski) w wymiarze 120 godzin ćwiczeń w ciągu 3 semestrów ma na celu nauczenie studentów/tek specjalistycznego języka angielskiego z dziedziny audiofonologii. Przedmiot przygotowuje studentów do używania specjalistycznego języka obcego z zakresu audiofonologii w środowisku międzynarodowym w formie ustnej oraz pisemnej. Po kursie języka angielskiego specjalistycznego studenci prawidłowo konwersują, czytają i interpretują teksty z zakresu piśmiennictwa specjalistycznego. Przedmiot uczy umiejętności aktywnej rozmowy z pacjentami oraz pracownikami ochrony zdrowia. Studenci uczą się jak rozmawiać o przyczynach, prewencji i charakterystyce dolegliwości pacjenta. Zajęcia umożliwiają przećwiczenie nowego słownictwa, przygotowanie i zaprezentowania prezentacji oraz referatu.
|
Całkowity nakład pracy studenta
1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
udział w ćwiczeniach: 120 godzin (40 godzin w II semestrze + 40 godzin w III semestrze + 40 godzin w IV)
konsultacje: 3 godziny
przeprowadzenie egzaminu pisemnego: 1 godzina
* w semestrze zimowym 20/21 lektorat, konsultacje i zaliczenia realizowane są w formie zdalnej.
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 124 godziny, co odpowiada 4.96 punktu ECTS
2. Bilans nakładu pracy studentów:
udział w ćwiczeniach: 120 godzin
konsultacje: 3 godziny
wcześniejsze przygotowanie i uzupełnienie notatek: 25 godzin
powtórzenie materiału: 19 godzin
przygotowanie do kolokwium i udział w kolokwium: 15 godzin
przygotowanie do egzaminu i udział w egzaminie: 15 godzin
Łącznie: 197 godzin, co odpowiada 7,88 punktu ECTS
3. Nie dotyczy
4. Bilans nakładu pracy w zakresie zajęć prowadzonych z wykorzystaniem technik kształcenia na odległość w semestrze zimowym 20/21(41 godzin, co odpowiada 1,64/2 punktu ECTS):
udział w ćwiczeniach: 40 godzin
konsultacje: 1 godzina
Czas wymagany do obycia obowiązkowych praktyk:
nie dotyczy
Efekty uczenia się - wiedza
W1: zna język angielski na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. K_W13.
W2: Zna terminologię w zakresie audiofonologii
Efekty uczenia się - umiejętności
U1: porozumiewa się w języku angielskim w sposób odpowiadający poziomowi biegłości B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. K_U35
U2: Potrafi prowadzić rozmowę w języku angielskim w środowisku pracy
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
K1: ma gotowość do pracy w zespole, potrafi przeprowadzić dialog w języku angielskim.
K2: ma świadomość konieczności ciągłego uzupełniania wiedzy językowej w zakresie wykonywanego zawodu i samokształcenia-. K_K01
Metody dydaktyczne
- analiza tekstów: czytanie, tłumaczenie, ćwiczenie wymowy,
-relacjonowanie poznanych treści,
- konwersacje,
- słuchowiska; oglądanie krótkich filmów
- prezentacje.
Metody dydaktyczne eksponujące
- symulacyjna (gier symulacyjnych)
- pokaz
- wystawa
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- wykład problemowy
- wykład konwersatoryjny
- opis
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące
- ćwiczeniowa
- panelowa
- giełda pomysłów
- klasyczna metoda problemowa
- doświadczeń
- projektu
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody służące prezentacji treści
- metody integracyjne
- gry i symulacje
- metody ewaluacyjne
- metody odnoszące się do autentycznych lub fikcyjnych sytuacji
Wymagania wstępne
Student rozpoczynający kurs zna język angielski na poziomie B1+
(B1+ według Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego).
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23Z: | W cyklu 2024/25Z: | W cyklu 2023/24Z: |
Kryteria oceniania
Kolokwium: W1, W2, U1,U2, K1
Prawidłowe wykonanie ćwiczeń: W1, W2, U1, U2, K1
Aktywność: K1, K2
Prezentacja: W1, W2, U2,
Egzamin: W1, W2, U1, U2: kryteria punktowe określa regulamin dydaktyczny CJSM
Praktyki zawodowe
Literatura
Język obcy – angielski
Literatura podstawowa
1. Professional English in Use, E.Glendinning, R. Howard.
2. English for Medicine; Ciecierska, J., Jenike, B.; Wydawnictwo Lekarskie PZWL; 2007
Literatura uzupełniająca
Good Practice. Communication Skills for the Medical Practitioner, McCullagh M, Wright R, Cambridge University Press, 2008
Audiology: Science to Practice
W cyklu 2022/23Z:
Język obcy – angielski Literatura podstawowa 1. Professional English in Use, E.Glendinning, R. Howard. 2. English for Medicine; Ciecierska, J., Jenike, B.; Wydawnictwo Lekarskie PZWL; 2007 Literatura uzupełniająca Good Practice. Communication Skills for the Medical Practitioner, McCullagh M, Wright R, Cambridge University Press, 2008
|
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: