Język angielski
4800-NoZ-RAT-JA-1-L
Język angielski ma na celu wprowadzenie słownictwa medycznego używanego na w/wym. kierunku, nauczenie posługiwania się piśmiennictwem fachowym w stopniu umożliwiającym samodzielne czytanie i tłumaczenie tekstów fachowych oraz nauczenie porozumiewania się w języku angielskim w środowisku międzynarodowych fachowców. Zakłada się , ze student kierunku ratownictwo medyczne po ukończeniu 120 godzinnego kursu dojdzie do Europejskiego Poziomu B2 (+) znajomości języka angielskiego.
Całkowity nakład pracy studenta
1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpoś. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 40 godzin w semestrze 2, co odpowiada 1.3 ECTS.
3.Bilans nakładu pracy studenta w semestrze 2, rok I wynosi:
GODZINY KONTAKTOWE:
-udział w zajęciach dydaktycznych: 40h = 1.3 ECTS
-konsultacje: 3h = 0.1 ECTS
PRACA INDYWIDUALNA STUDENTA: 12h = 0.4 ECTS
PRZYGOTOWANIE DO KOLOKWIUM ZALICZENIOWEGO:
6h = 0.2 ECTS
Łączny nakład pracy studenta w semestrze 2 wynosi 63h, co odpowiada 2 ECTS.
4.Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 40 godzin w semestrze 3,
co odpowiada 1.3 ECTS.
5.Bilans nakładu pracy studenta w semestrze 3, rok II wynosi:
GODZINY KONTAKTOWE:
-udział w zajęciach dydaktycznych: 40h = 1.3 ECTS
-konsultacje: 3h = 0.1 ECTS
PRACA INDYWIDUALNA STUDENTA: 12h = 0.4 ECTS
PRZYGOTOWANIE DO KOLOKWIUM ZALICZENIOWEGO:
6h = 0.2 ECTS
Łączny nakład pracy studenta w semestrze 3 wynosi 63h, co
odpowiada 2 ECTS.
6.Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 40 godzin w semestrze 4,
co odpowiada 1.3 ECTS.
7.Bilans nakładu pracy studenta w semestrze 4, rok II wynosi:
GODZINY KONTAKTOWE:
-udział w zajęciach dydaktycznych: 40h = 1.3 ECTS
-konsultacje: 6h = 0.2 ECTS PRACA INDYWIDUALNA STUDENTA: 15h = 0.5 ECTS
PRZYGOTOWANIE DO PREZENTACJI: 8h = 0.3 ECTS
PRZYGOTOWANIE DO EGZAMINU: 18h = 0.6 ECTS
EGZAMIN: 3h = 0.1 ECTS
Łączny nakład pracy studenta w semestrze 4, rok II wynosi 90h,
co odpowiada 3 ECTS.
8.Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki:
Nie dotyczy
Efekty uczenia się - wiedza
W1: objaśnia podstawy fizyczne funkcjonowania układu nerwowego, oddechowego, krążeniowego i narządu ruchu (K_W06)
W2: opisuje ogólną budowę i funkcje organizmu człowieka (K_W14)
W3.: wskazuje zasady zbierania danych oraz organizacji naukowych badań medycznych (K_W23)
Efekty uczenia się - umiejętności
U1: posługuje się językiem obcym lub specjalistycznym w mowie i piśmie na poziomie umożliwiającym swobodne korzystanie z literatury fachowej, prawidłową pracę w systemie ratownictwa oraz uczestnictwo w konferencjach naukowych (K_U05)
U2: korzysta z dokumentacji medycznej i wyników badań w zakresie niezbędnym do ustalenia zagrożenia zdrowotnego i podejmowania czynności ratunkowych ( K_U46)
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Kompetencje społeczne.
K1: skutecznie komunikuje się z pacjentem, jego rodziną lub opiekunem, świadkami zdarzenia (K_K04)
K2: popularyzuje wiedzę z zakresu pierwszej pomocy w różnych środowiskach (K_K08)
Metody dydaktyczne
- Ćwiczenia z medycznego języka angielskiego przeprowadzane są na podstawie tzw. autentycznego materiału: zawartego w podręcznikach, czasopismach fachowych, Internecie,
- Prezentacja nowego materiału oraz ćwiczenia językowe związane z wprowadzanym tematem,
- Praca parami i w grupach – dyskusje,
- Odgrywanie ról na podstawie przerobionego materiału (pacjent-ratownik, ratownik-rodzina pacjenta),
- Prace tłumaczeniowe z użyciem słownika multimedialnego,
- Prezentacje multimedialne – opracowane przez wykładowców i studentów ; tematyka ściśle związana z ratownictwem medycznym i komunikacją medyczną,
- Analiza tekstów połączona z dyskusją
- Ćwiczenia na rozumienie mowy angielskiej ze słuchu (z szumem w tle).
- Rozwijanie umiejętności redagowania tekstów użytkowych i narracyjno-opisowych.
Metody dydaktyczne podające
- opis
Metody dydaktyczne poszukujące
- ćwiczeniowa
- studium przypadku
Wymagania wstępne
Student rozpoczynający kształcenie z przedmiotu język angielski posiada wiedzę językową na poziomie B1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (ESOKJ)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24L: | W cyklu 2024/25L: | W cyklu 2022/23L: |
Kryteria oceniania
Kolokwium zaliczeniowe pisemne na ocenę.
Ocena według następującego wzoru:
0 - 59% ndst
60 - 67% dst
68 - 75% dst+
76 - 83% db
84 - 91% db+
92 - 100% bdb
Praktyki zawodowe
Literatura
LITERATURA PODSTAWOWA
1. M.Patoka, I.Okulicz: English for Paramedics, PZWL,2012
2. Ciecierska, B. Jenike – „English for Medicine”, PZWL, 2007.
3. M. Mc Cullagh, R. Wright –„Good Practice. Communication Skills for the Medical Practitioner”, Cambridge University Press, 2008
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA
4. V. Evans, J. Dooley, Trang M Tran, Md., “Career paths/Medical”, Express Publishing. 2014.
5. E. Tiersky & M. Tiersky, "The Language of Medicine in English " Prentice Hall Regents, 2001.
6. Z. Patoka, "English for Public Health", PZWL, 2008.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: