Język angielski 4800-NoZ-POL-JA-2-L
Student rozpoczynający kurs powinien znać język angielski na poziomie B1 (B1 według Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego). Celem nauczania specjalistycznego języka angielskiego jest:
- doskonalenie i rozwój biegłości językowej w zakresie sprawności czytania, rozumienia i mówienia w języku angielskim na poziomie B2,
- przyswajanie specjalistycznego języka angielskiego w stopniu umożliwiającym korzystanie z piśmiennictwa popularno-naukowego, naukowego i zawodowego,
- poznawanie specjalistycznej terminologii w zakresie medycyny ogólnej, położnictwa, ginekologii i pielęgniarstwa położniczego,
- nabywanie i rozwijanie umiejętności komunikacyjnych w zakresie medycyny ogólnej, położnictwa, ginekologii i pielęgniarstwa położniczego.
Celem ćwiczeń z przedmiotu jest nauka języka specjalistycznego związanego z kierunkiem studiów, a tym samym przygotowanie do swobodnego porozumiewania się w języku obcym w środowisku pracy.
W cyklu 2022/23L:
jak w sekcji A |
W cyklu 2023/24L:
jak w sekcji A |
W cyklu 2024/25L:
jak w sekcji A |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
- symulacyjna (gier symulacyjnych)
Metody dydaktyczne podające
- wykład problemowy
Metody dydaktyczne poszukujące
- okrągłego stołu
- klasyczna metoda problemowa
- giełda pomysłów
- studium przypadku
- referatu
- sytuacyjna
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody służące prezentacji treści
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
- metody oparte na współpracy
- metody wymiany i dyskusji
- gry i symulacje
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24L: | W cyklu 2024/25L: | W cyklu 2022/23L: |
Kryteria oceniania
- 100% frekwencja na ćwiczeniach,
- pozytywna ocena z kolokwium – W1, U2, U3
- pozytywna ocena z egzaminu – W1, U2, U3
- prezentacja – W1, U1, U2, U3
- przedłużona obserwacja nauczyciela: K1
Kolokwia zaliczeniowe na koniec semestrów 1.i 2. są pisemne. Egzamin na koniec semestru 3 jest pisemny.
Oceny są wystawiane według liczby uzyskanych punktów zgodnie z poniższą tabelą (dostępną również w wewnętrznym regulaminie dydaktycznym CJSM):
% uzyskanych punktów ocena
92-100 bdb (5)
84-91 db+ (4+)
76-83 db (4)
68-75 dst+ (3+)
60-67 dst (3)
0-59 ndst (2)
Studentom przysługuje prawo do poprawy kolokwiów i egzaminu, w sesji poprawkowej, na zasadach obowiązujących w terminie pierwszym.
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Austin David, Tim Crossfield, English for Nurses, PZWL 2007.
2. Czubak Marzena, Essie Hansen, English for Midwives Medipage 2015
Liteeratura uzupełniająca:
1. Ciecierska Joanna, Barbara Jenike, English for Medicine, PZWL 2007.
2. Grice Tony, Oxford English for Careers, Nursing 1, Oxford University Press 2008.
W cyklu 2022/23L:
jak w sekcji A |
W cyklu 2023/24L:
jak w sekcji A |
W cyklu 2024/25L:
jak w sekcji A |
Uwagi
W cyklu 2022/23L:
brak |
W cyklu 2023/24L:
brak |
W cyklu 2024/25L:
brak |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: