Język angielski 4800-NoZ-P-JA-USM2-L
Przedmiot język angielski medyczny poświęcony jest nabyciu umiejętności praktycznych z zakresu języka angielskiego specjalistycznego, niezbędnego do porozumiewania się w środowisku pracy ( w szczególności z pacjentami i ich rodzinami) i korzystania z piśmiennictwa branżowego w języku angielskim. Podczas kursu student otrzymuje możliwość rozwijania posiadanej wiedzy i kompetencji z zakresu j. angielskiego specjalistycznego obejmującego medycynę ogólną i pielęgniarstwo ogólne i specjalistyczne.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
- symulacyjna (gier symulacyjnych)
- wystawa
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- wykład konwersatoryjny
- wykład problemowy
- opis
- opowiadanie
Metody dydaktyczne poszukujące
- seminaryjna
- WebQuest
- ćwiczeniowa
- projektu
- doświadczeń
- sytuacyjna
- referatu
- obserwacji
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody służące prezentacji treści
- gry i symulacje
- metody wymiany i dyskusji
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
- metody oparte na współpracy
- metody ewaluacyjne
- metody odnoszące się do autentycznych lub fikcyjnych sytuacji
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024/25L: | W cyklu 2023/24L: | W cyklu 2022/23L: | W cyklu 2025/26L: |
Kryteria oceniania
- 100% frekwencja na ćwiczeniach
- obserwacja nauczyciela K1
- przedstawienie prezentacji- U1
- pozytywna ocena z kolokwium – U2,
- pozytywna ocena z egzaminu – K1
Kolokwia zaliczeniowe na koniec semestrów 1. i 2. są pisemne. Egzamin na koniec semestru 3 jest pisemny.
Oceny są wystawiane według liczby uzyskanych punktów zgodnie z poniższą tabelą (dostępną również w wewnętrznym regulaminie dydaktycznym CJSM):
% uzyskanych punktów ocena
92-100 bdb (5)
84-91 db+ (4+)
76-83 db (4)
68-75 dst+ (3+)
60-67 dst (3)
0-59 ndst (2)
Student ma prawo do poprawy kolokwium i egzaminu w sesji poprawkowej, wg kryteriów stosowanych w pierwszym terminie.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Literatura podstawowa:
Grice Tony, Oxford English for Careers, Nursing 1, Oxford University Press 2007. (kontynuacja)
Grice Tony, Oxford English for Careers, Nursing 2, Oxford University Press 2008.
Literatura uzupełniająca:
Austin David, Crosfield Tim, English for Nurses, PZWL 2007
Ciecierska Joanna, Barbara Jenike, English for Medicine, PZWL 2007.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: