Język angielski
4800-NoZ-DIE-JA-1N-L
Lektorat:
Program nauczania lektoratu w wymiarze 120 godzin ćwiczeń przez 3 semestry ma na celu rozwijanie wszystkich czterech sprawności językowych takich jak: mówienie, rozumienie ze słuchu, czytanie i pisanie, w obszarze obejmującym terminologię nauk o zdrowiu, żywienia i chorób dietozależnych.
Po ukończeniu kursu języka angielskiego specjalistycznego studenci potrafią wykorzystać zdobytą wiedzę w praktyce, między innymi podejmują się aktywnej rozmowy z pacjentami oraz specjalistami dietetyki. Studenci swobodnie wypowiadają się o przyczynach, prewencji i charakterystyce dolegliwości układu pokarmowego pacjenta. Zajęcia odbywają się z wykorzystaniem różnorodnych źródeł przekazu informacji, zarówno materiałów tekstowych, jak również programów multimedialnych.
Całkowity nakład pracy studenta
1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
udział w ćwiczeniach: 120 godzin (40 godzin w II semestrze + 40 godzin w III semestrze + 40 godzin w IV)
konsultacje: 3 godziny
przeprowadzenie egzaminu pisemnego: 1 godzina
* w semestrze zimowym 20/21 lektorat, konsultacje i zaliczenia odbywają się w formie zdalnej.
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 124 godziny, co odpowiada 4.96 punktu ECTS
2. Bilans nakładu pracy studentów:
udział w ćwiczeniach: 120 godzin
konsultacje: 3 godziny
wcześniejsze przygotowanie i uzupełnienie notatek: 12 godzin
wymagane powtórzenie materiału: 10 godzin
przygotowanie do kolokwium i udział w kolokwium: 15 godzin
przygotowanie do egzaminu i udział w egzaminie: 15 godzin
Łącznie: 175 godzin, co odpowiada 7 pkt ECTS
3. Nie dotyczy
4. Bilans nakładu pracy w zakresie zajęć prowadzonych z wykorzystaniem technik kształcenia na odległość w semestrze zimowym 20/21(41 godzin, co odpowiada 1,64/2 punktu ECTS):
udział w ćwiczeniach: 40 godzin
konsultacje: 1 godzina
Czas wymagany do obycia obowiązkowej (-ych) praktyki (praktyk): nie dotyczy
Efekty uczenia się - wiedza
W1: Student wyjaśnia budowę i funkcję organizmu człowieka w odniesieniu do układu pokarmowego (w powiązaniu z innymi układami) i zaburzeń metabolicznych używając specjalistycznej terminologii w języku angielskim - K_W01, K_W05, K_W08
Efekty uczenia się - umiejętności
U1: Student potrafi zastosować umiejętności z zakresu języka angielskiego na poziomie B2 wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego-K_U23
U2: Przeprowadza w języku angielskim wywiad żywieniowy i sposobu odżywiania się i udziela porady w zakresie trybu życiu, diety i aktywności fizycznej i/lub przygotowuje materiały edukacyjne; K_U01, K_U02, K_U6, K_U13
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
K1: Wykazuje znajomość własnych ograniczeń odnośnie do wiedzy i umiejętności fachowych związanych z posługiwaniem się językiem angielskim w dziedzinie dietetyki K_K01
K2: ma świadomość konieczności ciągłego uzupełniania wiedzy językowej w zakresie wykonywanego zawodu i samokształcenia.
Metody dydaktyczne
Lektorat:
- analiza tekstów: czytanie, tłumaczenie, wymowa*
- prezentacje*
- referaty*
- konwersacje*
- słuchowiska*
*z wykorzystaniem techniki i narzędzi edukacyjnych w zakresie zdalnego kształcenia
Metody dydaktyczne podające
- pogadanka
- opis
Metody dydaktyczne poszukujące
- giełda pomysłów
- referatu
- ćwiczeniowa
- sytuacyjna
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody oparte na współpracy
- metody służące prezentacji treści
- metody wymiany i dyskusji
Rodzaj przedmiotu
przedmiot obligatoryjny
Wymagania wstępne
Student/ka rozpoczynający/a kurs zna język angielski na poziomie B1+ (B1+ według Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego).
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24L: | W cyklu 2022/23L: |
Kryteria oceniania
Kolokwium: W1, U1, U2
Prawidłowe wykonanie ćwiczeń: W1, U1, U2, K1, K2
Aktywność: K1, K2
Referat i prezentacja: W1, U2,
Egzamin (pisemny): W1, U1, U2: progi punktowe określa regulamin dydaktyczny CJSM
Praktyki zawodowe
Literatura
Język obcy – angielski
Literatura podstawowa:
1.B. Gorbacz-Gancarz, Lucyna Ostrowska: English for Dietetics. PZWL 2016
Literatura uzupełniająca
1. J. Ciecierska, B. Jenike: English for Medicine. PZWL 2007
2. K. Kurczak, A. Czado :English for Nurses. Medipage 2017
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: